Název: Hardware accelerated soft shadows using penumbra quads
Autoři: Arvo, Jukka
Westerholm, Jan
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 11-18.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: article
článek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/E19.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1727
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: měkké stíny;mapování stínů;grafický hardware;stínové algoritmy
Klíčová slova v dalším jazyce: soft shadows;shadows mapping;graphic hardware;shadow algorithms
Abstrakt: Shadow mapping is a commonly used technique for generating hard shadows in real time. However, existing shadow map based algorithms cannot render full soft shadows penumbras onto arbitrary dynamic geometry by utilizing only consumer level programmable graphics hardware. In this paper we introduce a new fully hardware accelerated penumbra map algorithm which stores additional penumbra information into separate penumbra maps. The method is capable of generating approximate soft shadows on both sides of the hard shadow boundaries at real time frame rates. The shadow generation requires neither graphics hardware read backs nor processing with the CPU while it is able to handle arbitrary shadow receivers and dynamic environments. The algorithm also has a straightforward implementation on programmable graphics hardware.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 12, number 1-3 (2004)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
E19.pdf333,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1727

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.