Název: Diffusion and multiple anisotropic scattering for global illumination in clouds
Autoři: Max, Nelson
Schussman, Greg
Miyazaki, Ryo
Iwasaki, Kei
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 277-284.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/H29.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1740
ISSN: 1213-6972
Klíčová slova: difúzní přiblížení;anizotropní rozptyl;globální osvětlení
Klíčová slova v dalším jazyce: diffusion approximation;anisotropic scattering;global illumination
Abstrakt: The diffusion method is a good approximation inside the dense core of a cloud, but not at the more tenuous boundary regions. Also, it breaks down in regions where the density of scattering droplets is zero. We have enhanced it by using hardware cell projection volume rendering at cloud border voxels to account for the straight line light transport across these empty regions. We have also used this hardware volume rendering at key voxels in the low-density boundary regions to account for the multiple anisotropic scattering of the environment.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 12, number 1-3 (2004)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
H29.pdf179,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1740

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.