Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKrechovská, Michaela
dc.contributor.authorTopičová, Tereza
dc.contributor.refereeMalotin, Jan
dc.date.accepted2015-06-04
dc.date.accessioned2016-03-15T08:44:28Z-
dc.date.available2014-10-25cs
dc.date.available2016-03-15T08:44:28Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-24
dc.identifier62409
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/18293
dc.description.abstractPředložená diplomová práce je zaměřena na finanční gramotnost a finanční vzdělávání v České a Slovenské republice. Nejprve je teoreticky vymezen pojem finanční gramotnost, včetně jeho základních složek. Poté jsou analyzovány aktivity OECD podporující vzdělávání v oblasti financí. Dále jsou rozebrány základní předpoklady, východiska a principy finančního vzdělávání, ze kterých vycházejí standardy finančního vzdělávání pro základní a střední školy v České i Slovenské republice, jež jsou v práci analyzovány. Praktická část se zaměřuje na hodnocení úrovně finanční gramotnosti pomocí dotazníkových šetření a na komparaci přístupů k finančnímu vzdělávání v České a Slovenské republice. Na závěr je provedeno zhodnocení úrovně finanční gramotnosti žáků středních škol a komparace skutečné úrovně s úrovní požadovanou.cs
dc.format86 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectfinanční gramotnostcs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectfinanční produkty a službycs
dc.titleFinanční gramotnost v České republice a komparace přístupů k finančnímu vzdělávání ve vybraných zemíchcs
dc.title.alternativeFinancial literacy in the Czech Republic and comparison of approaches to financial education in selected countriesen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomickács
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is focused on financial literacy and financial education in the Czech and Slovak Republic. At first, there is a theoretical definition of financial literacy including its basic parts. Then there is an analysis of OECD's activities which support financial education. After that there is an analysis of basic requirements, solutions and principles of financial education from which come out the standards of financial education for primary and secondary schools in Czech and Slovak Republic. The practical part focuses on rating of the level of financial literacy using a questionnaire survey and comparison of approaches to financial education in Czech and Slovak Republic. At the end, there is an evaluation of the level of financial literacy on secondary schools and also a comparison of the real and required level.en
dc.subject.translatedfinancial literacyen
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedfinancial products and servicesen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFU)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_ttopicova.pdfPlný text práce1,27 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-pv topicova.pdfPosudek vedoucího práce595,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-po topicova.PDFPosudek oponenta práce390,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-ob topicova0001.PDFPrůběh obhajoby práce194,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18293

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.