Název: | Vliv vzdělávání osob s mentálním postižením v praktické škole dvouleté na jejich kvalitu života. |
Další názvy: | The influence of education of mental handicapped people in two-years practical school on a quality of their life. |
Autoři: | Breníková, Aneta |
Vedoucí práce/školitel: | Slowík, Josef |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/18411 |
Klíčová slova: | mentální postižení;praktická škola dvouletá;kvalita života;rámcový vzdělávací program;kazuistika |
Klíčová slova v dalším jazyce: | intellectual disability;two-year practical school;qality of life;school educational progamme;casuistry |
Abstrakt: | Bakalářská práce "Vliv vzdělávání osob s mentálním postižením v praktické škole dvouleté na jejich kvalitu života" se zabývá problematikou výchovně vzdělávacího procesu v praktické škole dvouleté a analyzuje jeho vliv na kvalitu života mentálně postiženého jedince. Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část poskytuje teoretickou oporu části druhé, výzkumné. V teoretické části jsou vymezeny pojmy mentální postižení a kvalita života. Dále se práce zabývá charakteristikou výuky vycházející z vzdělávacího programu pro praktické školy. Výzkumná část je složena z případových studií vybraných žáků navštěvujících Praktickou školu v Plzni. Kazuistiky jsou zaměřeny na rozvoj žáků s mentálním postižením ve čtyřech oblastech reprezentujících kvalitu života. |
Abstrakt v dalším jazyce: | My bachelor's project "The influence of education of mental handicapped people in two-years practical school on a quality of their life" investigates problems of the pedagogic and education process in two-years practical school and analyses its influence on a quality of life of a mentally retarded person. The study is devided in two parts, where the first provides a theoretical support for second one, the experimental part. The theoretical part defines conceptions, like Intellectual disability and Quality of life. Further a characterization of teaching resulting from the educational program for practical schools is described. The research contains a case study of chosen pupils attending Practical School in Pilsen. The casuistries are focused on the development of mentally retarded pupils in four areas representing quality of life. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Brenikova_Aneta_Bakalarska_prace_2015.docx.pdf | Plný text práce | 1,18 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Brenikova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 660,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Brenikova OP0001.pdf | Posudek oponenta práce | 1,1 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Brenikova0001.pdf | Průběh obhajoby práce | 206,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/18411
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.