Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorFenclová, Marie
dc.contributor.authorŠnebergová, Eva
dc.contributor.refereeKratochvílová, Lucie
dc.date.accepted2015-06-05
dc.date.accessioned2016-03-15T08:46:14Z-
dc.date.available2014-06-06cs
dc.date.available2016-03-15T08:46:14Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-30
dc.identifier63142
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/18442
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je analýza užití stylistické figury hyperboly ve francouzských publicistických textech. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části představujeme definici hyperboly francouzskými i českými autory. Jedna kapitola je věnována i tématu publicistický styl, která se zabývá jeho aktuální podobou i historií. Praktická část zkoumá užití hyperboly ve dvou typech periodik, v seriózním a bulvárním tisku. Hlavním úkolem je porovnat, ve kterém typu těchto dvou odlišných tiskovin se hyperbola vyskytuje častěji. Pozornost je věnována článkům tematicky sjednoceným, které pojednávají o událostech spojených s teroristickým útokem na redakci Charlie Hebdo v Paříži v lednu 2015. Po analýze publicistických textů jsou vyvozeny závěry, které z rozboru publicistických článků vyplývají.cs
dc.format92 s. (115 157 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectstylistická figuracs
dc.subjecthyperbolacs
dc.subjectpublicistický textcs
dc.subjectseriózní tiskcs
dc.subjectbulvární tiskcs
dc.titleHyperbola ve francouzských publicistických textechcs
dc.title.alternativeHyperbole in the french journalistic textsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to analyse the utilization of the hyperbole in the french journalistic texts. The thesis contains two parts, the theoretical and the practical one. In the theoretical part, the definition of hyperbole is presented by french and czech authors. One chapter is also dedicated to the topic which is named journalistic style, to its actual form and history. The practical part analyses the utilization of the hyperbole in two types of newspapaper, in the quality press and the tabloid press. The main task is to compare in which of these different types of journals the hyperbole occurs frequently. The attention is paid to the articles thematically unified, which describe the events associated with the terrorist attack on the editors Charlie Hebdo in Paris in January 2015. After analyzing the journalist texts, the conclusions are deduced.en
dc.subject.translatedhyperboleen
dc.subject.translatedjournalistic texten
dc.subject.translatedquality pressen
dc.subject.translatedtabloid pressen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Eva Snebergova 2015.pdfPlný text práce661,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Snebergova_vedouci_DP0001.PDFPosudek vedoucího práce1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Snegergova_oponent_DP.PDFPosudek oponenta práce1,12 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Snebergova_obhajoba_DP.PDFPrůběh obhajoby práce421,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/18442

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.