Název: Vývoj výuky německého jazyka na českých technických středních školách po roce 1945
Další názvy: Evolution of German language teaching at the Czech technical high schools since 1945 (Plzeň region)
Autoři: Staňková, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Stočes, Jiří
Oponent: Wittmann, Julia
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19854
Klíčová slova: technická střední škola;Plzeňský kraj;Rámcový vzdělávací program;školský zákon;Národní plán pro výuku cizích jazyků
Klíčová slova v dalším jazyce: technical high school;Pilsen region;Framework educational programme;education act;National plan for teaching foreign languages
Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena do 6 kapitol. První kapitola se zabývá objasněním pojmu technická střední škola, a to prostřednictvím komparace s německým vzdělávacím systémem. Druhá část stručně popisuje Plzeňský kraj, třetí představuje zakotvení výuky cizího jazyka v systému vzdělávacích programů. Čtvrtý díl je nejobšírnější popisuje současný stav výuky německého jazyka na technických středních školách v Plzeňském kraji, a to v porovnání s anglickým jazykem. Pátá kapitola představuje výsledky dotazníku, prostřednictvím kterého byly zjišťovány požadavky německých firem sídlících v Plzeňském kraji na znalosti německého jazyka technicky vzdělaných absolventů středních škol. V šestém oddíle jsou předloženy návrhy na zlepšení pozice německého jazyka na školách v Plzeňském kraji.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is divided into six chapters. The first one deals with explanation of the idea "technical high school" through comparison with the German system of education. The second part describes briefly the situation in the Plzeň Region, chapter three deals with incorporation of the teaching foreign languages into the system of educational programs. The fourth part the most detailed describes the current situation of the German language teaching at technical high schools in the Plzeň Region by comparing with the English language teaching. The fifth chapter presents the results of the questionnaire, which collected the requirements of German companies based in the Pilsen Region on the German language knowledge of technically educated graduates of high schools. Proposals to improve the position of the German language at schools in the Plzeň Region are submitted in the sixth section.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
VYVOJ VYUKY NEMECKEHO JAZYKA NA CESKYCH TECHNICKYCH SKOLACH PO ROCE 1945.pdfPlný text práce1,12 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Stankova_vp.pdfPosudek vedoucího práce1,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Stankova_op.pdfPosudek oponenta práce1,23 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Stankova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce244,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19854

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.