Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorToncar Vladimír, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorŽák, Václav
dc.contributor.refereeKratochvíl Michal, Ing.
dc.date.accepted2016-6-14
dc.date.accessioned2017-02-21T08:28:10Z-
dc.date.available2015-9-1
dc.date.available2017-02-21T08:28:10Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-5-10
dc.identifier68131
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/23692
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analyzováním dat hovorů, která produkují hovorové fronty telefonní ústředny Asterisk, a postupy vedoucí k zajištění vhodnosti dat pro takovou analýzu. Konkrétně řeší analýzu netriviálního množství dat z telefonní ústředny a ukládá je ve vhodné struktuře v dočasné produkční databázi. Poté jsou tyto data zpracovány ETL (extraction, transformaction, loading) aplikací, která převádí data do datového skladu. Produkční databáze a datový sklad jsou realizovány v relačním systému řízení báze dat, konkrétně v open-source řešení PostgreSQL. Velký objem dat potřebný pro testování celého řešení byl vytvořen spuštěním simulovaného provozu telefonní ústředny. Text také popisuje několik možností analýzy dat a zahrnuje vizualizaci příkladů.cs
dc.format109 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectasteriskcs
dc.subjectvoipcs
dc.subjectdatový skladcs
dc.subjectrelační databázecs
dc.titleSběr statistických dat v telefonní ústředně Asteriskcs
dc.title.alternativeThe collection of statistical data in the telephone exchange Asterisken
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programInženýrská informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with analyzing call detail records (CDR) produced by call queues on an Asterisk PBX, and with the steps leading to providing the data suitable for such analysis. In particular, it solves the parsing of non-trivial amounts of data from the PBX and storing it in suitable structures in a temporary processing database. After that, the CDR data is processed by an ETL (extraction, transformation, loading) application that feeds the data into a data warehouse. Both the processing database and data warehouse are realized using a relational database management system, namely the open-source PostgreSQL. A large set of CDR data needed for testing the whole solution was created by running a simulated PBX traffic. The text also describes several possibilities of analyzing the data and includes visualization examples.en
dc.subject.translatedasterisken
dc.subject.translatedvoipen
dc.subject.translateddata warehouseen
dc.subject.translatedrelation databaseen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
A14N0094P.pdfPlný text práce2,73 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A14N0094Phodnoceni-ved.PDFPosudek vedoucího práce352,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A14N0094Pposudek-op.PDFPosudek oponenta práce328,35 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A14N0094Pobhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce208,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/23692

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.