Title: | Sociální aspekty mateřství v Izraeli: Případová studie strategií péče o dítě ve věku 0-3 let v mošavu Nir-Zvi. |
Other Titles: | Social aspects of motherhood in Izrael: Case study of strategies in childcare within the age of 0-3 years in mosahv Nir-Zvi. |
Authors: | Čiháková, Veronika |
Advisor: | Tarant Zbyněk, Mgr. Ph.D. |
Referee: | Sobotková Veronika, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24725 |
Keywords: | ženy;mateřství;matky;izrael;děti;jesle;au pair;chůva;mošav |
Keywords in different language: | women;mothers;motherhood;children;israel;moshav;preschool education;nanny;babysitter;au pair |
Abstract: | Tato práce se opírá o dlouhodobý pobyt v terénu. Pomocí případové studie popisuje hlavní strategie péče, které matky volí poté, co jim skončí mateřská dovolená. Zjišťuje hlavní faktory, které tuto volbu ovlivňují. Zároveň práce přibližuje život v mošavu Nir Cvi a práci Au Pair. Závěrem práce srovnává výsledky výzkumu s teoretickou částí. |
Abstract in different language: | This diploma thseses is based on long-term stay in Israel. By the means of a case study, it describes the main strategies which mothers have to choose, after their maternity leave is over. The theses finds the main factors that affect the woman's choice. It also describes the life in the moshav Nir Cvi and Au Pair job. In the end, it compares the data gain from research with the teoretical part. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KBS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
VERONIKA CIHAKOVA.pdf | Plný text práce | 1,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Cihakova_posudek vedouciho.PDF | Posudek vedoucího práce | 152,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Cihakova_posudek oponenta.PDF | Posudek oponenta práce | 134,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Cihakova_prubeh obhajoby.PDF | Průběh obhajoby práce | 45,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24725
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.