Název: Význam tréninku pozornosti
Další názvy: The sense of attention training
Autoři: Hrádková, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Šrytrová Michaela, PhDr.
Oponent: Lippertová-Grünerová Marcela, Prof. MUDr. Ph.D.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/25099
Klíčová slova: cévní mozková příhoda;kognitivní funkce;pozornost;trénink pozornosti
Klíčová slova v dalším jazyce: stroke;cognitive function;attention;training of attention
Abstrakt: Bakalářská práce na téma "Význam tréninku pozornosti" je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Celá práce je zaměřena na lidi po cévní mozkové příhodě. Teoretická část je rozdělena na 4 kategorie. V první části je popsána cévní mozková příhoda, její problematika a hodnocení pomocí testů. Druhá část obsahuje kognitivní funkce, jejich dělení a možnosti vedení celého kognitivního tréninku. Základem všech kognitivních funkcí je pozornost, která je v této práci rozepsána jako samostatná kapitola. Poslední část čtenáře seznamuje s tréninkem pozornosti, strukturou tréninku pozornosti, a metodou cvičení pomocí metodických listů a počítačových programů. V praktické části jsou součástí výzkumného šetření kazuistická studie ze čtyř kazuistik a jejich následný výsledek po určité době sledování. Polovina klientů provádí kognitivní trénink pomocí počítačových programů a druhá polovina pomocí metodických listů. Tyto pracovní listy jsou k nahlédnutí v příloze bakalářské práce.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis "The sense of attention" consists two parts: theoretical and practical. All work is focused on people after stroke. The theoretical part is divided into 4 parts. The first part describes the vascular stroke, problems and evaluation test form. The second part includes cognitive function, division and the possibility of keeping the overall cognitive training. The separate charter is attention, which is the basis of all cognitive functions, distribution and the possibility of examination. The last third part introduces the reader to the training of attention, structure and method of training through methodological paperscontains and computer programs. The practical part of the research survey includes data from four case studies, their result after a period of observation. Half of clients performs training using computer programs and the other half through methodological papers. These worksheets are in the annex of the thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Lucie_Hradkova_Vyznam_treninku_pozornosti..pdfPlný text práce5,61 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hradkova - posudek vedouci prace.pdfPosudek vedoucího práce121,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hradkova - oponentsky posudek BP.pdfPosudek oponenta práce451,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hradkova.pdfPrůběh obhajoby práce68,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/25099

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.