Název: Developing the contemporary English: historical view of the language
Další názvy: Developing the contemporary English: historical view of the language
Autoři: Charvátová, Karolína
Vedoucí práce/školitel: Boldyrev Sergey
Oponent: Dejmalová Lenka, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/26729
Klíčová slova: historie anglického jazyka;generace z;překlad;re-stylizace;romeo a julie;william shakespeare
Klíčová slova v dalším jazyce: history of the english language;generation z;translation;re-stylization;romeo and juliet;william shakespeare
Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je shrnutí historie anglického jazyka, zejména pak vývoje slovní zásoby, dále představení Generace Z a jejich mluvy. Teoretická část obsahuje základní informace o vývoji anglického jazyka. Cílem praktické části je seznámení s jazykem teenagerů a způsobem jejich dorozumívání. To vše je představeno ve formě re-stylizace klasického díla, Romeo a Julie, do podoby textových zpráv. Praktická část obsahuje překlad do moderní angličtiny, který posloužil, jako jakýsi mezistupeň pro následnou transformaci do jazyka Generace Z. Dále následuje samotný re-stylizovaný text, doplněný makroanalýzou a mikroanalýzou postupu překladu. K práci je přiložen originální text, dále pak obrázky zobrazující vybraná slova, zkratky či akronyma, které Generace Z používá.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this thesis is to summarize the history of the English language with great attention on the lexicon and to present the Generation Z and their vocabulary. The theoretical part contains basic information about developing of the English language. The objective of the practical part of this thesis is to present the language of teenagers and their manner of communication in a form of the re-stylization of a classic drama Romeo and Juliet into text messages. The practical part includes the translation into the Modern English from which the text is re-stylized into the English of the Generation Z. The re-stylized text itself follows, accompanied by the chapter of Macroanalysis as well as Microanalysis on the transformation. The origin text and the pictures showing usage of certain words, acronyms and abbreviations used among the Generation Z can be found as an appendix of this thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace.pdfPlný text práce1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sedlakova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce302,87 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sedlakova - oponent.pdfPosudek oponenta práce495,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sedlakova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce240,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26729

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.