Název: | Podpora rozvoje řeči u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve vybrané MŠ v Karlovarském kraji |
Další názvy: | Support for the speech development of children with impaired communication skills at preschool age in a selected nursery school in Karlovy Vary region |
Autoři: | Meineltová, Miroslava |
Vedoucí práce/školitel: | Slowík Josef, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/26974 |
Klíčová slova: | komunikace;jazyk;řeč;podpora rozvoje řeči;předškolní věk;narušená komunikační schopnost;vývoj řeči;logopedická prevence;předškolní vzdělávání. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | communication;language;speech;support the development of speech;preschool age;impaired communication skills;speech development;speech therapy prevention;preschool education. |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývala podporou rozvoje řeči u dětí s narušenou komunikační schopností. Byla rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly se věnovaly teoretickým poznatkům z oblasti komunikačních schopností dětí předškolního věku. Byly zde popsány základní pojmy, specifika dětí předškolního věku, narušená komunikační schopnost a její druhy a také kompetence učitele v prevenci narušené komunikační schopnosti. Čtvrtá kapitola se věnovala podpoře rozvoje řeči u vybraných dětí a zkoumala její výsledky formou kvalitativního výzkumu. Hlavní cíl bakalářské práce, tedy zjistit, jaký vliv má nadstandardní činnost logopedické preventistky na rozvoj řeči dětí s narušenou komunikační schopností, byl splněn. Bylo zjištěno, že má na výsledky dětí pozitivní vliv. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis was dealing with the support and development of speech of children with communication disorder. It was divided into four parts. The first three chapters were devoted to the theoretical framework of communication skills of preschool children. There were described the basic concepts, specifics of preschool children, communication disorder and forms of it, and also the competences of a teacher in the field of prevention of communication disorder. The fourth chapter was focused on support and development of the speech on a selected sample of children and explored the results in a form of qualitative research. The main objective of the thesis was to determine the effect of the additional activity of a speech therapist of children with a communication disorder. In the research, it was found out that this activity has a positive influence on the speech development of the children. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Meineltova.pdf | Plný text práce | 2,16 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Meineltova VP160.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,14 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Meineltova OP159.pdf | Posudek oponenta práce | 959,43 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Meinltova O216.pdf | Průběh obhajoby práce | 337,76 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/26974
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.