Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorByrtus Miroslav, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorLiška, Karel
dc.contributor.refereeHajžman Michal, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2017-6-26
dc.date.accessioned2018-01-15T15:08:56Z-
dc.date.available2016-10-6
dc.date.available2018-01-15T15:08:56Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-5-31
dc.identifier71382
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/28476
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá základními matematickými modely v dynamice rotujících soustav se zaměřením na rotory turbodmychadel. Jsou zde popsány základní modely rotorů - Lavalův a Stodolův-Greenův rotor. V kapitole 3 jsou odvozeny matematické modely hřídelů jako 1D kontinuí a tuhých kotoučů použitím metody konečných prvků s uvažováním ohybových kmitů. Pro uložení turbodmychadel jsou často využívána kluzná ložiska s plovoucími pouzdry. Matematické modely těchto ložisek v různých stupních abstrakce jsou odvozeny v kapitole 4. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit v MATLABu programové vybavení k vyšetřování modálních vlastností rotorové soustavy na základě matematických modelů odvozených v této bakalářské práci a s využitím programového vybavení vytvořit výpočtový model na rotor turbodmychadla výrobce ČZ a.s. Turbo a vyšetřit jeho modální vlastnosti.cs
dc.format68 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectdynamika rotorůcs
dc.subjectlavalův rotorcs
dc.subjectstodolův-greenův rotorcs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectmodální analýzacs
dc.subjectkritické úhlové rychlostics
dc.subjectturbodmychadlocs
dc.titleZákladní modely v dynamice rotujících soustav se zaměřením na rotory turbodmychadelcs
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programPočítačové modelování v technicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelors thesis deals with basic mathematical models in rotordynamics aiming at rotors of turbochargers. Basics models of rotors - Jeffcot and Stodola-Green models are described in this bachelor thesis. In chapter 3 mathematical models of shafts as 1D continuum and rigid disks are derived using finite element method with the consideration of bending vibrations. Turbochargers are often supported by fluid film bearings with floating rings. Mathematical models of these bearings in different levels of abstraction are derived in chapter 4. Aim of these bachelor thesis was to create software in MATLAB for analysing modal properties of a rotor system composed of mathematical models derived in this bachelor thesis and use software to create the calculation model of the turbocharger of manufacturer ČZ a.s. Turbo and examine its modal properties.en
dc.subject.translatedrotordynamicsen
dc.subject.translatedjeffcott rotoren
dc.subject.translatedstodola-green rotoren
dc.subject.translatedfinite element methoden
dc.subject.translatedmodal analysisen
dc.subject.translatedcritical speeden
dc.subject.translatedturbochargeren
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KME)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Karel_Liska_final.pdfPlný text práce1,96 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Liska_oponent.pdfPosudek oponenta práce424,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Liska_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce227,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Liska_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce98,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/28476

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.