Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Byrtus Miroslav, Ing. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Liška, Karel | |
dc.contributor.referee | Hajžman Michal, Ing. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2017-6-26 | |
dc.date.accessioned | 2018-01-15T15:08:56Z | - |
dc.date.available | 2016-10-6 | |
dc.date.available | 2018-01-15T15:08:56Z | - |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-5-31 | |
dc.identifier | 71382 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/28476 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá základními matematickými modely v dynamice rotujících soustav se zaměřením na rotory turbodmychadel. Jsou zde popsány základní modely rotorů - Lavalův a Stodolův-Greenův rotor. V kapitole 3 jsou odvozeny matematické modely hřídelů jako 1D kontinuí a tuhých kotoučů použitím metody konečných prvků s uvažováním ohybových kmitů. Pro uložení turbodmychadel jsou často využívána kluzná ložiska s plovoucími pouzdry. Matematické modely těchto ložisek v různých stupních abstrakce jsou odvozeny v kapitole 4. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit v MATLABu programové vybavení k vyšetřování modálních vlastností rotorové soustavy na základě matematických modelů odvozených v této bakalářské práci a s využitím programového vybavení vytvořit výpočtový model na rotor turbodmychadla výrobce ČZ a.s. Turbo a vyšetřit jeho modální vlastnosti. | cs |
dc.format | 68 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | dynamika rotorů | cs |
dc.subject | lavalův rotor | cs |
dc.subject | stodolův-greenův rotor | cs |
dc.subject | metoda konečných prvků | cs |
dc.subject | modální analýza | cs |
dc.subject | kritické úhlové rychlosti | cs |
dc.subject | turbodmychadlo | cs |
dc.title | Základní modely v dynamice rotujících soustav se zaměřením na rotory turbodmychadel | cs |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd | cs |
dc.thesis.degree-program | Počítačové modelování v technice | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This bachelors thesis deals with basic mathematical models in rotordynamics aiming at rotors of turbochargers. Basics models of rotors - Jeffcot and Stodola-Green models are described in this bachelor thesis. In chapter 3 mathematical models of shafts as 1D continuum and rigid disks are derived using finite element method with the consideration of bending vibrations. Turbochargers are often supported by fluid film bearings with floating rings. Mathematical models of these bearings in different levels of abstraction are derived in chapter 4. Aim of these bachelor thesis was to create software in MATLAB for analysing modal properties of a rotor system composed of mathematical models derived in this bachelor thesis and use software to create the calculation model of the turbocharger of manufacturer ČZ a.s. Turbo and examine its modal properties. | en |
dc.subject.translated | rotordynamics | en |
dc.subject.translated | jeffcott rotor | en |
dc.subject.translated | stodola-green rotor | en |
dc.subject.translated | finite element method | en |
dc.subject.translated | modal analysis | en |
dc.subject.translated | critical speed | en |
dc.subject.translated | turbocharger | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KME) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Karel_Liska_final.pdf | Plný text práce | 1,96 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Liska_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 424,83 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Liska_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 227,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Liska_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 98,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28476
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.