Název: | Ergoterapie u dětí s mentálním postižením se zřetelem na jejich pracovní uplatnění. |
Další názvy: | Occupational therapy by children with mental disabilities with respect to their working use |
Autoři: | Szmitková, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Šrytrová Michaela, PhDr. |
Oponent: | Hurtová Olga, Mgr. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/31694 |
Klíčová slova: | mentální retardace;pracovní rehabilitace;speciální vzdělávání;modelové činnosti;ergoterapeutická intervence |
Klíčová slova v dalším jazyce: | mental retardation;working rehabilitation;special education;model activities;ergotherapeutic interventions |
Abstrakt: | Souhrn: Bakalářská práce se zabývá ergoterapií u mentálně retardovaných dětí se zaměřením na jejich budoucí pracovní uplatnění. Hlavním cílem bakalářské práce bylo uplatnit ergoterapeutickou intervenci, založenou na nácviku modelové činnosti, ve speciálně pedagogické praxi, a tím přispět k pracovnímu uplatnění žáků s mentální retardací. Teoretická část poskytuje ucelené informace o edukaci, profesní přípravě a formách podpory začlenění mentálně retardovaných dětí do pracovního procesu v rámci pracovní a předpracovní rehabilitace. Pro zpracování praktické části byly využity metody kvalitativního výzkum, konkrétně pozorování, rozhovor.a hodnotící škály vlastní konstrukce Výzkumné šetření bylo zpracováno formou 3 případových studií. Ergoterapeutická intervence byla zaměřena na zlepšení pracovních schopností, dovedností a návyků dětí s lehkým mentálním postižením uplatnitelných v jejich budoucím zaměstnání. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Summary: The bachelor thesis deals with ergotherapy in mentally retarded children with a focus on their future employment. The main aim of the bachelor thesis was to apply ergotherapeutic intervention based on training of model activity, in special pedagogical practice, thus contributing to the work placement of pupils with mental retardation. The theoretical part provides comprehensive information on education, professional preparation and forms of support for the integration of mentally retarded children into the work process within the framework of work and pre-treatment rehabilitation. To process practical parts were used for qualitative research methods, namely observation, interview and evaluation scale of their own construction. The research was complete in three case studies. Ergotherapeutic intervention was focused on improving the working abilities, skills and habits of children with mild mental disabilities in their future employment. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Lenka Szmitkova - Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 4,32 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Szmitkova - posudek vedouci prace.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,35 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Szmitkova - oponentsky posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 1,22 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
BP - Szmitkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 72,27 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/31694
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.