Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorByrtus Miroslav, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorHalama, Pavel
dc.contributor.refereeKřepela Jan, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2018-6-25
dc.date.accessioned2019-03-15T10:23:28Z-
dc.date.available2017-10-2
dc.date.available2019-03-15T10:23:28Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-5-31
dc.identifier74679
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32926
dc.description.abstractPráce se věnuje problematice torzního kmitání pohonů kolejových vozidel. V úvodní části je uvedena základní rešerše koncepcí těchto pohonů. V teoretické části jsou odvozeny matematické modely torzního kmitání hřídelů jako 1D kontinuí použitím metody konečných prvků, včetně teoretického rozboru kontaktu kolo-kolejnice. Metodika výpočtového modelování a dynamické analýzy je aplikována na pohonnou jednotku vyvíjenou na ZČU ve spolupráci s firmou Wikov MGI a.s. Implementace vytvořené metodiky modelování je provedena v programovém prostředí MATLAB.cs
dc.format72 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=74679-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjecttorzní kmitání hřídelůcs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectkontakt kolo-kolejnicecs
dc.subjectadhezní charakteristikacs
dc.titleTorzní kmitání vysokorychlostního pohonu kolejového vozidlacs
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programPočítačové modelování v technicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelors thesis is concerned with an issue of mathematical modelling and computational analysis of torsional vibration of drive systems for railway applications. In the inductory part of the thesis, basic drive designs for railway aplications are mentioned.In the theoretical part, mathematical models of torsional vibration of shafts as 1D continuum are derived using finite element method, theory of wheel rail contact is also mentioned. The derived methods of computational modelling and dynamic analysis are applied to drive system which is being developed at the University of West Bohemia in cooperation with company Wikov MGI a.s. Implementation of derived methods of modelling is performed using MATLAB.en
dc.subject.translatedtorsional vibrationen
dc.subject.translatedfinite element methoden
dc.subject.translatedwheel rail contacten
dc.subject.translatedadhesion charakteristicsen
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KME)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_halamap.pdfPlný text práce9,84 MBAdobe PDFView/Open
Halama_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce74,8 kBAdobe PDFView/Open
Halama_oponent.pdfPosudek oponenta práce552,29 kBAdobe PDFView/Open
Halama Pavel_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce227,62 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/32926

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.