Název: | Psychologická analýza rozhodovacího procesu |
Další názvy: | Psychological analysis of a decision-making process |
Autoři: | Hrbková, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Holeček Václav, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33105 |
Klíčová slova: | rozhodovací proces;rozhodování;psychologie;emoce;kognitivní procesy;intuice;seberozvoj;raná dospělost |
Klíčová slova v dalším jazyce: | decision-making process;decision-making;psychology;emotion;cognitive process;intuition;self development;early adulthood |
Abstrakt: | Bakalářská práce poskytuje psychologickou analýzu rozhodovacího procesu, která je obsažena v teoretické a praktické části. Byly shrnuty minulé i současné teorie a definován rozhodovací proces. Následně byly zpracovány jevy související s danou problematikou a popsány možnosti ovlivnění rozhodování. V návaznosti na zjištěné informace, byl rozveden pohled na rozhodování jako na nástroj rozvoje osobnosti, s připojením možných doporučení, která z informací vyplývají. V praktické části došlo k samostatnému výzkumnému šetření, specifikovaného na oblast vysokoškolských studentů a jejich pohledu na problematiku rozhodování. Data výzkumu ukázala vliv školy na rozhodování studentů v několika oblastech. Pro důkladnější zpracování byla u vybraných oblastí užita metoda chí kvadrátu, která sice neprokázala statisticky významný vztah, ale i přesto poskytla nové výsledky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor study provides a psychological analysis of a decision-making process which included in both theoretical and practical parts of the study. A summarization of past and contemporary theories was realized and a decision-making process was defined. Consequently, a phenomena arising from this issue was processed and possible influences on a decision-making were described. In connection with ascertained information, a view on a decision-making as a tool for personal development was defined and several conclusions in form of possible recommendations were formed. The practical part is consisted of a research focused on university students and their point of view on the issue of a decision-making. Research data provided information about an influence of a school on a decision-making of students in several areas. There was no significant connection found in selected areas after more in depth analysis with method of a chi quadrat, although it still revealed some new results. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Psychologicka analyza rozhodovaciho procesu.pdf | Plný text práce | 3,42 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hrbkova-oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 561,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hrbkova-vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 732,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hrbkova-prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 16,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33105
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.