Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kojanová Alena, PhDr. | |
dc.contributor.author | Syslová, Adela | |
dc.contributor.referee | Tarant Zbyněk, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2018-6-6 | |
dc.date.accessioned | 2019-03-15T10:28:40Z | - |
dc.date.available | 2017-6-7 | |
dc.date.available | 2019-03-15T10:28:40Z | - |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-4-30 | |
dc.identifier | 74196 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/33598 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce zkoumá popisy určitých událostí libanonské občanské války v literárních dílech dvou libanonských autorů, Wajdiho Mouawada a Dariny Al Joundi. Konkrétně jsou analyzovány a srovnávány dvě divadelní hry: Incendies (Požáry) a Le jour ou Nina Simone a cessé de chanter (Den, kdy Nina Simone přestala zpívat). Na úvod bakalářské práce jsou stručně vysvětleny příčiny, průběh a následky libanonské občanské války a je představen vývoj libanonské umělecké scény v druhé polovině dvacátého století. Následuje uvedení vybraných divadelních her a jejich autorů. Dále se práce zabývá několika událostmi libanonské občanské války a náladami v libanonské společnosti mezi lety 1975 a 1990 tak, jak jsou popsány ve vybraných dílech. Na závěr jsou představeny osudy hlavních postav divadelních her a je analyzován jejich význam jakožto svědectví a zároveň kritika poválečného vývoje v Libanonu. | cs |
dc.format | 50 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | libanon | cs |
dc.subject | bejrút | cs |
dc.subject | libanonská občanská válka | cs |
dc.subject | umění | cs |
dc.subject | divadlo | cs |
dc.subject | literatura | cs |
dc.subject | divadelní hra | cs |
dc.title | Odrazy libanonské občanské války v umění | cs |
dc.title.alternative | The Lebanese Civil War reflections in art | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | cs |
dc.thesis.degree-program | Mezinárodní teritoriální studia | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This thesis aims to retrace several events of the Lebanese Civil War from its beginning in 1975 until its end in 1990 through the postwar Lebanese art production. It focuses on two theatre plays: Wajdi Mouawad's Incendies and Darina Al Joundi's Le jour ou Nina Simone a cessé de chanter. Both these dramas are analysed not only to describe historical events but also ideas consequent to them as well as the general atmosphere of the Lebanese Civil War period. Their comparision enables to reveal the most significant motives of the conflict and highlight their relevance to the generation impacted by them. | en |
dc.subject.translated | lebanon | en |
dc.subject.translated | beirut | en |
dc.subject.translated | lebanese civil war | en |
dc.subject.translated | art | en |
dc.subject.translated | theatre | en |
dc.subject.translated | literature | en |
dc.subject.translated | theater play | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KBS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bak_Syslova.pdf | Plný text práce | 537,68 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Syslova-V.PDF | Posudek vedoucího práce | 278,48 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Syslova-O.PDF | Posudek oponenta práce | 151,22 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Syslova.PDF | Průběh obhajoby práce | 95,46 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33598
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.