Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorJanouš, Štěpán
dc.contributor.authorTalla, Jakub
dc.contributor.authorŠmídl, Václav
dc.contributor.authorPeroutka, Zdeněk
dc.date.accessioned2019-03-26T09:11:16Z-
dc.date.available2019-03-26T09:11:16Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationJANOUŠ, Š., TALLA, J., ŠMÍDL, V., PEROUTKA, Z. Model predictive control of dual induction motor single inverter drive. In: Proceedings of the 2018 18th International Conference on Mechatronics - Mechatronika (ME). Piscataway: IEEE, 2018. s. 428-433. ISBN 978-80-214-5542-9.en
dc.identifier.isbn978-80-214-5542-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33708
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherIEEEen
dc.relation.ispartofseriesProceedings of the 2018 18th International Conference on Mechatronics - Mechatronika (ME)en
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© IEEEen
dc.titleModel predictive control of dual induction motor single inverter driveen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedDual induction motor single inverter drives reduce installation space, weight and overall cost. On the other hand, complexity of the control increases significantly, since the condi­tion on each electric machine can vary in a wide range. Today, majority of control algorithms uses cascade structures of linear PI controllers. The consequences of parallel connection of induction motors are addressed by priorilizing of individual motors in the control by a weighting coefficient. The proper choice of the weigbting coefficient, which is generally state-depend ent time­ varying value, strongly affects the overall drive performance. In this paper, state of the art control techniques for dual motor drives are summarized. Based on the detailed analysis of the theoretical back ground , we formulate a control criteria which solve tbe whole control problem witbout additional cascades in a single loop by finite control set mod el predictive control (FCS-MPC). The extensive simulations are used to analyze and validate the designed control criteria.en
dc.subject.translatedpredictive controlen
dc.subject.translatedinduction motoren
dc.subject.translatedmultiple motor driveen
dc.subject.translatedpareto fronten
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43924518
dc.project.IDLO1607/RICE-NETESIS - nové technologie a koncepce pro inteligentní průmyslové systémy (NETESIS)cs
dc.project.IDSGS-2018-009/Výzkum a vývoj perspektivních technologií v elektrických pohonech a strojích IIIcs
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KEV)
Konferenční příspěvky / Conference papers (RICE)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Model_Janous.pdf1,29 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33708

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD