Název: Odraz změn pojetí myšlení o národě v současné reklamě
Další názvy: Reflection of changes in though approach about a nation in current advertising
Autoři: Chýlová, Helena
Lukášová, Jitka
Citace zdrojového dokumentu: CHÝLOVÁ, H., LUKÁŠOVÁ, J. Odraz změn pojetí myšlení o národě v současné reklamě. In: Zborník matriálov z 9. medzinárodnej vedeckej konferencie o komunikácii. Synchronne a diachrónne kontexty jazykovej komunikácie. Banská Bystrica: Belianum, 2018. s. 169-176. ISBN 978-80-557-1417-2.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Belianum
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/33868
ISBN: 978-80-557-1417-2
Klíčová slova: analýza kvalitativní;narace o národě;národní stereotypy;Česká republika;Polsko
Klíčová slova v dalším jazyce: advertisement analysis;Czech Republic;Poland;narration about nation
Abstrakt: Stať popisuje prezentaci národa a národních stereotypů v současné reklamě, vychází z pojetí národa od 19. století. bylo analyzováno 250 reklamních textů českých a polských obsahujících narativní přístup k národu a ukazujících národní stereotypy. Analyzováno je též využití jazykových prostředků souvisejících s tématem.
Abstrakt v dalším jazyce: The article describes changes in understanding of a term "nation" by Czech and Polish people since 19 th century to this day as well as chosen autostereotypes, that are typical for both nations, in the field of advertising. Authors analysed over 250 Czech and Polish advertisements and show that stereotypes are nationally embedded and create basic language and symbolic material for contemporary creators of advertising messages nad campaigns.
Práva: Plný text není přístupný.
© Belianum
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KČJ)
OBD



Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33868

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD