Název: | Srovnání nesrovnatelného? : znalosti funkční morfologie u žáků před 50 lety a dnešních bohemistů |
Další názvy: | Comparing the Incomparable Knowledge of Functional Morphology |
Autoři: | Čechová, Marie |
Citace zdrojového dokumentu: | ČECHOVÁ, M. Srovnání nesrovnatelného? : znalosti funkční morfologie u žáků před 50 lety a dnešních bohemistů. Český jazyk a literatura, 2018, roč. 69, č. 1, s. 24-32. ISSN 0009-0786. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | SPN |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33870 |
ISSN: | 0009-0786 |
Klíčová slova: | žáci,studenti;výzkum;mluvnické kategorie jmen;rod;životnost;číslo;pád;znalost;pochopení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | pupils;students;research;grammatical categories of nouns;gender;animate and inanimate nouns;number;case;knowledge;understanding |
Abstrakt: | Východiskem srovnávací studie jsou výsledky výzkumu znalostí funkční morfologie u žáků od 3. ročníků základní školy až po maturanty, konaného před 50 lety, a průzkumu znalostí u počínajících studentů bohemistiky FF UK a PedF UK v r. 2017 a dílčí výsledky zkoumání znalostí morfologie u studentů bohemistiky PF UJEP z let 2009/10. Výsledky jsou analyzovány a srovnávány. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The study analyses and compares the results of the research of the knowledge of functional morphology of pupils from the third year of primary school up to school leaving exam conducted 50 years ago to the research of the same knowledge of first year university students of Czech language at the Faculty of Arts of Charles University and Pedagogical Faculty of Charles University at 2017. Some results of the reseach of the knowledge of functional morphology of the university students of Czech language at Pedagogical Faculty of Purkyně University conducted in 2009/2010 is taken into account, too. |
Práva: | Plný text není přístupný. © SPN |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KČJ) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
casopis-1_s1-52_2018-09_13.pdf | 875,94 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33870
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.