Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tsakoumagkou, Pinelopi | |
dc.contributor.editor | Krotký, Jan | |
dc.contributor.editor | Simbartl, Petr | |
dc.date.accessioned | 2019-05-06T08:42:35Z | - |
dc.date.available | 2019-05-06T08:42:35Z | - |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | KROTKÝ, Jan, ed.; SIMBARTL, Petr, ed. Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2018, č. 1. | cs |
dc.identifier.issn | 2571-2519 | |
dc.identifier.uri | http://olympiadatechniky.cz/itev/ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/34530 | |
dc.format | 5 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/PDF | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | umění | cs |
dc.subject | umělecké vzdělání | cs |
dc.subject | transformativní učení | cs |
dc.title | Theoretical approaches to the contibution of art in education | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | Art, especially art education, constitutes an integral part of education. Nowadays, engaging in art seems to take on increasing ground, incorporating innovative technologies, and being one of the key tools of transformative learning. This paper examines the contribution of art to personal and social development, emotional and aesthetic education, as well as to human expression. Possible approaches at school level are presented, concerning the use and exploitation of art, in addition to theories that have influenced the integration of art into the core of the educational act. The bibliographic review confirms research studies on the field, while the necessity of incorporating art in the educational process is demonstrated. | en |
dc.subject.translated | art | en |
dc.subject.translated | art education | en |
dc.subject.translated | transformative learning | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1 (2018) Číslo 1 (2018) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Tsakoumagkou.pdf | Plný text | 208,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/34530
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.