Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorTsakoumagkou, Pinelopi
dc.contributor.editorKrotký, Jan
dc.contributor.editorSimbartl, Petr
dc.date.accessioned2019-05-06T08:42:35Z-
dc.date.available2019-05-06T08:42:35Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKROTKÝ, Jan, ed.; SIMBARTL, Petr, ed. Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2018, č. 1.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/itev/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/34530
dc.format5 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/PDF
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectuměnícs
dc.subjectumělecké vzdělánícs
dc.subjecttransformativní učenícs
dc.titleTheoretical approaches to the contibution of art in educationen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedArt, especially art education, constitutes an integral part of education. Nowadays, engaging in art seems to take on increasing ground, incorporating innovative technologies, and being one of the key tools of transformative learning. This paper examines the contribution of art to personal and social development, emotional and aesthetic education, as well as to human expression. Possible approaches at school level are presented, concerning the use and exploitation of art, in addition to theories that have influenced the integration of art into the core of the educational act. The bibliographic review confirms research studies on the field, while the necessity of incorporating art in the educational process is demonstrated.en
dc.subject.translatedarten
dc.subject.translatedart educationen
dc.subject.translatedtransformative learningen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2018)
Číslo 1 (2018)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Tsakoumagkou.pdfPlný text208,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34530

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.