Název: Realistic lens distortion rendering
Autoři: Lambers, Martin
Sommerhoff, Hendrik
Kolb, Andreas
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2018: poster papers proceedings: 26th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Visionin co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 27-32.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2018/!!_CSRN-2803.pdf
http://hdl.handle.net/11025/34634
ISBN: 978-80-86943-42-8
ISSN: 2464-4617
Klíčová slova: narušení objektivu;kalibrace kamery;model kamery;OpenCV
Klíčová slova v dalším jazyce: lens distortion;camera calibration;camera model;OpenCV
Abstrakt: Rendering images with lens distortion that matches real cameras requires a camera model that allows calibration of relevant parameters based on real imagery. This requirement is not fulfilled for camera models typically used in the field of Computer Graphics. In this paper, we present two approaches to integrate realistic lens distortions effects into any graphics pipeline. Both approaches are based on the most widely used camera model in Computer Vision, and thus can reproduce the behavior of real calibrated cameras. The advantages and drawbacks of the two approaches are compared, and both are verified by recovering rendering parameters through a calibration performed on rendered images.
Práva: © Václav Skala - Union Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2018: Poster Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Lambers.pdfPlný text5,21 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34634

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.