Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorVágnerová, Petra
dc.contributor.authorBenediktová, Lenka
dc.contributor.authorKout, Jiří
dc.date.accessioned2019-07-03T11:35:56Z-
dc.date.available2019-07-03T11:35:56Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2019, č. 1, s. 39-50.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/34856
dc.identifier.urihttps://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2019/Arnika_2019_1-4-Vagnerova-Benediktova-Kout-web.pdf
dc.description.abstractPříspěvek rozvíjí problematiku kritických míst kurikula přírodopisu a navazuje tak na článek Vágnerové et al. (2018), který se zabýval terminologií a metodikou výzkumu kritických míst přírodopisu pro 6. ročník základních škol. V citovaném článku byly definovány základní pojmy (kritická, klíčová a dynamická místa kurikula) a rámcově naznačen metodický postup. Navazující pojednání přináší první data z probíhajícího výzkumu, konkrétně podrobnější rozbor jednotlivých kritických míst učiva přírodopisu v 6. ročníku včetně jejich klasifikace a charakteristiky, a dále upřesňuje a doplňuje metody použité ve výzkumu. V neposlední řadě příspěvek ukazuje, jak jsou výsledky využity v přípravě materiálů a aktivit vhodných pro řešení kritických míst ve výuce samotnými učiteli.cs
dc.format12 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.relation.ispartofseriesArnicacs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectbiologiecs
dc.subjectvýukacs
dc.subjectkritické místocs
dc.subjectpolostrukturovaný rozhovorcs
dc.subjectfocus groupcs
dc.subjectučební modulcs
dc.subjectučební úlohacs
dc.titleKritická místa ve výuce přírodopisu: jejich identifikace a příčinycs
dc.title.alternativeCritical issues in biology education: identification and causesen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis contribution solves point of critical issues of the biology curriculum and follows Vágnerová et al. (2018), who dealt with the terminology and methodology of research of critical issues in biology for the 6th grade of lower-secondary school. There were defined basic concepts (critical, key and dynamic points of the curriculum) and the methodological procedure was outlined in general. The following article brings the first data from the ongoing research, specifically a more detailed analysis of the individual critical issues of the biology curriculum in the 6th grade, including their classification and characteristics, and further specifies and complements the methods used in the research. Last but not least, the paper shows how the results are used in the preparation of materials and activities suitable for solving critical points in teaching by the teachers themselves.en
dc.subject.translatedbiologyen
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedcritical pointen
dc.subject.translatedsemistructured interviewen
dc.subject.translatedfocus groupen
dc.subject.translatededucational moduleen
dc.subject.translatededucational tasken
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (CBG)
Číslo 1 (2019)
Číslo 1 (2019)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Vagnerova.pdfPlný text701,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/34856

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.