Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Plevný, Miroslav | |
dc.contributor.author | Roskovcová, Barbora | |
dc.contributor.referee | Součková, Radka | |
dc.date.accepted | 2012-06-04 | |
dc.date.accessioned | 2013-06-19T06:54:41Z | - |
dc.date.available | 2011-11-30 | cs |
dc.date.available | 2013-06-19T06:54:41Z | - |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-04-27 | |
dc.identifier | 47072 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/3584 | |
dc.description.abstract | Systém jízdného v městské hromadné dopravě se nachází v rozmezí mezi veřejnou dopravou zcela bez subvencí až po dopravu poskytovanou zdarma. Ve většině evropských měst byl zvolen kompromis mezi těmito dvěma extrémy. Diplomová práce se zabývá analýzou systému jízdného konkrétního podniku, Plzeňských městských dopravních podniků, a.s. V první části jsou obecně rozebrána specifika financování a tvorby ceny městské hromadné dopravy. V další části textu jsou uvedeny příklady z praxe jak městské hromadné dopravy poskytované zdarma, tak systémů fungujících bez subvencí. Jsou uvedeny také příklady kompromisních řešení jízdného. Následuje představení systému jízdného Plzeňských městských dopravních podniků, a.s. a jeho analýza. Stěžejní částí práce je šetření dopadu jednotlivých systémů jízdného na zvolený podnik. Práci uzavírají doporučení vyplývající z předchozího šetření. | cs |
dc.format | 90 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | městská hromadná doprava | cs |
dc.subject | systém jízdného | cs |
dc.subject | subvence | cs |
dc.title | Návrh změny systému jízdného MHD pro konkrétní podnik | cs |
dc.title.alternative | Proposal to Change a Fare System of City Public Transport of a Specific Company | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Ing. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomická | cs |
dc.description.department | Katedra financí a účetnictví | cs |
dc.thesis.degree-program | Ekonomika a management | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The pricing of public transport may range from charging the full price to supplying it for free. The present situation in most European countries is between the two extremes. The diploma thesis deals with the analysis of the fare system of a specific company, Pilsen City Transport Company. The paper starts with a general analysis of the specifics of financing and pricing of public transport. Then we discuss the two extremes: public transport without subsidies and for free, and introduce the examples of transport systems with those fare systems. We introduce also transport systems implying a partial cost recovery. The paper continues with the description and analysis of the fare system of Pilsen City Transport Company. A crutial part of the diploma thesis is an analysis of the impacts of introduced fare systems on the specific company. The paper concludes with a recommendation for improvement of the current fare system. | en |
dc.subject.translated | urban public transport | en |
dc.subject.translated | fare system | en |
dc.subject.translated | subsidy | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KFU) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_TEXT_FINAL.pdf | Plný text práce | 1,07 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Roskovcova pv.PDF | Posudek vedoucího práce | 508,31 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Roskovcova po.pdf | Posudek oponenta práce | 604,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Roskovcova.PDF | Průběh obhajoby práce | 158,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/3584
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.