Název: Fatigue life of a bus structure in normal operation and in accelerated testing on special tracks
Další názvy: Únavová životnost struktury sběrnice při normálním provozu a při zrychleném testování na speciálních tratích
Autoři: Kepka, Miloslav
Kepka, Miloslav
Václavík, Jaroslav
Chvojan, Jan
Citace zdrojového dokumentu: KEPKA, M., KEPKA, M., VÁCLAVÍK, J., CHVOJAN, J. Fatigue life of a bus structure in normal operation and in accelerated testing on special tracks. In: Procedia Structural Integrity. Amsterdam: Elsevier Science BV, 2019. s. 44-50. ISSN 2452-3216.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Elsevier Science BV
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: 2-s2.0-85074628761
http://hdl.handle.net/11025/36132
ISSN: 2452-3216
Klíčová slova: karosérie;měření napětí;skutečná městská vozovka;polygonová trať;výpočet únavové životnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: bus bodywork;stress measureent;real urban road;polygon track;fatigue life calculation
Abstrakt: Výzkumný a zkušební ústav v Plzni vyvíjel posledních dvacet let metodologii výpočetního a experimentálního zkoumání pevnosti a únavové životnosti karoserií silničních vozidel pro hromadnou osobní dopravu. Metodika zahrnuje multibody dynamické simulace, pevnostní MKP výpočty, testy na zkušebním stendu, měření napětí během provozu prototypu vozidla, vyhodnocení naměřených dat a výpočty únavové životnosti. Jeden spolupracující výrobce autobusů plánuje do tohoto postupu zahrnout zrychlené únavové zkoušky na speciálních zkušebních tratích. V reálném městském provozu a na zkušebním okruhu byla provedena a analyzována rozsáhlá měření napětí na řadě konstrukčních uzlů a komponent. Ve spolupráci s Regionálním technologickým institutem, který je výzkumným střediskem Fakulty strojní Západočeské univerzity, byla vypočítána únavová životnost kritických uzlů a komponent různých částí autobusu. Na základě těchto výpočtů bylo možné posoudit vývojový potenciál a problematiku plánování urychlených testů na testovacím polygonu.
Abstrakt v dalším jazyce: Over the last twenty years, the Research and Testing Institute in Pilsen has been developing a methodology of computational and experimental investigation of strength and fatigue life of bodies of road vehicles for mass passenger transport. The methodology includes multibody dynamic simulations, strength FEM calculations, test bench tests, stress measurements during vehicle prototype operation, evaluation of measured data and fatigue life calculations. One co-operating bus manufacturer plans to include accelerated fatigue tests on special testing grounds into this procedure. In real urban traffic and on the test circuit extensive stress measurements on a number of structural nodes and components has been carried out and analysed. In collaboration with the Regional Technological Institute, which is the research center of the Faculty of Mechanical Engineering of the University of West Bohemia, the fatigue life was calculated for the critical nodes and components of the different parts of the bus. Based on these calculations, it was possible to assess the development potential and problem of planning accelerated tests on the testing polygon.
Práva: © Elsevier Science BV
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference Papers (RTI)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
4_MK_MKJr_JV_JCH_1-s2.0-S2452321619302112-main.pdf823,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36132

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD