Název: Koncept inkluze ve vzdělávání z pohledu učitelů vybraných základních škol v Plzeňském kraji
Další názvy: The Concept of Inclusion in Education from the Perspective of Primary School Teachers in Pilsen Region
Autoři: Havlíčková, Jana
Vedoucí práce/školitel: Slowík Josef, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/37596
Klíčová slova: inkluze;inkluzivní vzdělávání;pedagogové;speciální vzdělávací potřeby
Klíčová slova v dalším jazyce: inclusion;inclusive education;teachers;special educations needs
Abstrakt: Diplomová práce, nazvaná Koncept inkluze ve vzdělávání z pohledu učitelů vybraných základních škol v Plzeňském kraji, se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části definujeme základní pojmy inkluzivního vzdělávání a popisujeme současný stav inkluzivního vzdělávání v souvislosti s novelizací školského zákona včetně dokumentů. V další části jsou představeni hlavní aktéři inkluzivního vzdělávání, poradenské služby a závěr je věnován evaluaci školy v oblasti inkluze. V praktické části se dostáváme k porovnání vybraných základních škol v Plzeňském kraji se školami, jejichž výběr byl podmíněn účastí na pilotním projektu Cesty k inkluzi (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000166), jehož hlavním garantem je Pedagogická fakulta Západočeské univerzity v Plzni. Hodnocení probíhá jednak formou dotazníků vyplněných řediteli škol, pedagogy, asistenty pedagoga a dále následným pozorováním ve vybraných školách v rámci čtyř zkoumaných oblastí - kultury, podmínek, praxe a relace.
Abstrakt v dalším jazyce: Diploma work, titled Inclusion Concept in Education Viewed by Teachers of Selected Elementary Schools in the Pilsner Region, deals with inclusive education of pupils with special educational needs. In the theoretical part we define the basic terms of inclusive education and describe the contemporary state of inclusive education in connection with the scholastic law novelization including documents. In the following part we introduce the main participants of inclusive education, advisory services and the final part is devoted to school evaluation in the field of inclusion. In the practical part we get to comparison of chosen elementary schools in the Pilsner region with schools, the selection of which was conditioned by their participation on the pilot project Ways to Inclusion (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000166), mainly guaranteed by the Pedagogical Faculty of the University of West Bohemia in Pilsen. The evaluation is done in the form of questionnaires filled by the headmasters, teachers and assistant teachers followed by observations at selected schools in the scope of four examined areas - culture, conditions, practice and relation.Resumé
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
diplomova prace Jana Havlickova verze cislo 1.pdfPlný text práce3,76 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Havlickova VP.pdfPosudek vedoucího práce234,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Havlickova OP.docxPosudek oponenta práce26,86 kBMicrosoft Word XMLZobrazit/otevřít
Havlickova O.pdfPrůběh obhajoby práce216,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/37596

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.