Název: Postoje učitelek MŠ k výchově a vzdělávání dvouletých dětí
Další názvy: The attitudes of teachers in a kindergarden towards the upbringing and education of two-year old children
Autoři: Vaňková, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Šafránková Dagmar, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38177
Klíčová slova: mateřské školy;předškolní výchova;předškolní vzdělávání;dvouleté děti;učitelé
Klíčová slova v dalším jazyce: kindergartens;pre-school upbringing;pre-school education;two-year old children;teachers
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá postoji učitelů/-ek MŠ k výchově a vzdělávání dvouletých dětí, což v poslední době patří ke stěžejním tématům předškolní pedagogiky. Teoretická část srovnává vývoj dvouletého a tříletého dítěte, popisuje vývoj institucionální péče pro děti do tří let u nás, dále srovnává zahraniční zkušenosti s výchovou a také se zabývá podmínkami vzdělávání se zaměřením na dvouleté děti. Praktická část bakalářské práce zpracovává výsledky výzkumné sondy, která za pomoci dotazníků zjišťuje postoje učitelek MŠ k výchově a vzdělávání dvouletých dětí. Srovnává i názory učitelek z veřejných a ze soukromých MŠ. Dále se zabývá podmínkami vzdělávání, se zaměřením na materiální podmínky. Věnuje se také metodice práce s dvouletými dětmi.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis is focused on attitude of teachers in kindergartens towards education of two-year old children. This problem belongs to the main and most discussed topics of preschool pedagogy during the recent time. The theoretical part compares the development of the two-year old child and the development of the three-year old child, describes the progress of the institutional care for children until three years of age in our country. In the theoretical part of the thesis there are also described different types of experience in foreign countries with the preschool education and conditions of education, expecially of the two-year old children. The practical part works out the results of the research, using questionnaire surveys, and finds out different attitude of teachers towards education of the two-year old children. There are also compared opinions of the teachers from the public and the private kindergartens. Moreover, it focuses on conditions of education, expecially the material conditions. This part of the thesis is also devoted to the methods of the work with two-year old children.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Vankova_BP.pdfPlný text práce2,41 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vankova VP.docPosudek vedoucího práce37,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Vankova OP.pdfPosudek oponenta práce142,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vankova O.pdfPrůběh obhajoby práce267,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38177

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.