Název: Srovnání kurikula geografie pro druhý stupeň ZŠ v České republice a ve Velké Británii
Další názvy: Comparison of geography curriculum for second stage of primary school in the Czech republic and in UK
Autoři: Kuník, Tomáš
Vedoucí práce/školitel: Stacke Václav, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39236
Klíčová slova: geografické vzdělávání;kurikulum;české vzdělávání;britské vzdělávání;mezinárodní charta geografického vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: geographical education;curriculum;czech education;british education;international charter on geographical education
Abstrakt: Téma této bakalářské práce je Srovnání kurikula geografie pro druhý stupeň ZŠ v České republice a ve Velké Británii. Aby mohlo dojít k naplnění vytyčeného cíle, bylo zapotřebí využitím rešerše nejprve vymezit a představit důležité prvky mé práce - zkoumané oblasti; kurikulum, jeho členění a modely; vymezení pojmu geografie včetně jejího vývoje a významu pro lidskou společnost. Obsahovou analýzou kurikulárních dokumentů jednotlivých zkoumaných oblastí byla zjištěna data o národních a geografických kurikulech. Následné využití komparativní metody vedlo k srovnání kurikul a zjištění jejich podobností a odlišností, které jsou na závěr práce představeny. Zjištěné rozdíly, hlavně v geografických kurikulech, nám mohou pomoci nastínit, jak je na geografické vzdělávání nahlíženo v jiných státech.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of this bachelor thesis is a Comparison of geography curriculum for second stage of primary school in the Czech republic and in UK In order to achieve the stated goal, it was necessary to first identify and introduce the important elements of my work-the areas examined; Curriculum, its breakdown and models; Defining the concept of geography including its development and relevance to human society. Data on the national and the geographic curricula were detected by the content analysis of the curricular documents of each area examined. The subsequent use of the comparative method led to the comparison of the curriculum and the determination of their similarities and differences, which are presented at the end of the work. The differences identified, mainly in the geographic curricula, can help us outline how geographic education is seen in other countries.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Tomas_Kunik.pdfPlný text práce1,33 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kunik_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce618,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kunik_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce647,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kunik_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce137,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39236

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.