Název: Komparace produktových strategií dvou vybraných podniků
Další názvy: Comparation of product strategies of two selected companies
Autoři: Hoffmann, Denis
Vedoucí práce/školitel: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Oponent: Froňková Daniela, Ing.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39295
Klíčová slova: produktové strategie;marketingový mix;bcg matice;životní cyklus produktu.
Klíčová slova v dalším jazyce: product strategies;marketing mix;bcg matrix;product life cycle.
Abstrakt: Diplomová práce na téma "Komparace produktových strategií dvou vybraných podniků" zpracovává produktové strategie aplikované podniky Škoda auto, a. s. a Honda Motor Co., Ltd.. Cílem práce je na základě teoretický poznatků představit a porovnat využití produktových strategií ve zvolených podnicích s následným zhodnocením a návrhy pro posílení jejich konkurenceschopnosti na trhu automobilů. Teoretická část uvádí do teorie produktových strategií a začleňuje definici marketingového mixu, jakožto úzce spjatý marketingový nástroj s produktovými strategiemi, následně definuje analýzu portfolia pomocí matice BCG a vymezuje pojem životní cyklus produktu. Praktická část je koncipována formou definování jednotlivých využívaných strategií v rámci zvolených podniků a jejich vzájemnou komparaci. Následně jsou jednotlivé produkty analyzovány formou BCG matice a vypracovány životní cykly pro sobě konkurenční produkty obou podniků. Závěrem je zpracován výhled vývoje trhu s ohledem na zvolené podniky a doporučení v rámci celkového zhodnocení.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis "Comparation of product strategies of two selected companies" is about product strategies applied by Škoda Auto, a.s. and Honda Motor Co., Ltd.. The aim of the thesis is to describe specific use of product strategies in selected companies with subsequent comparison and evaluation for strengthen competitiveness. The theoretical part introduces the theory of product strategies with a definition of marketing mix as a closely related marketing instrument with product strategies. Then I will define the portfolio analysis by using the BCG matrix and define the concept of the product life cycle. The practical part defining individual used strategies within the selected companies and their mutual comparison. Then the individual products are analyzed by the BCG matrix and life cycles for the competing products of both companies. In conclusion the market forecast is processed with respect to selected companies and recommendations within the overall evaluation are elaborated.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Hoffmann Denis.pdfPlný text práce10,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hoffmann_Denis_v.pdfPosudek vedoucího práce226,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hoffmann_Denis_o.pdfPosudek oponenta práce227,85 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hoffmann_Denis_p.pdfPrůběh obhajoby práce70,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39295

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.