Název: Kolekce reagující na módní trendy a přinášející autorské téma
Další názvy: Collection reflecting fashion trends and following own author´s theme
Autoři: Lovásová, Kristýna
Vedoucí práce/školitel: Krbcová Helena, Doc. akademický malíř
Oponent: Knotková Eliška, MgA.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39402
Klíčová slova: fashion trends;3d animation;sublimation printing;flocking;video;lycra
Klíčová slova v dalším jazyce: fashion trends;3d animation;sublimation printing;flocking;video;lycra
Abstrakt: Bakalářská práce vychází z módních trendů pro rok 2019. Hlavní inspirací mi byla barevná škála pro tuto sezónu. Vyznačuje se pestrými odstíny, vzájemnými kontrasty, výraznými potisky a to především jednoduchého okenního kára a výrazných pruhů. Střihové tvary vychází z 80.lét 20.století. Inspirací mi jsou taktéž sny, které pro nás vždy byly něčím záhadným a nevysvětlitelným a již od počátku lidské existence se v nich snažíme hledat skryté významy a souvislosti. Nikdo jim však doposud nedokázal plně porozumět. Cílem mé bakalářské práce je oprostit se od funkčních oděvů za účelem komerčního prodeje a na místo toho vytvořit oděvní objekty, které budou v okolí evokovat smíšené pocity, které ve mně vyvolával můj sen a taktéž vizuální 3D animace. Pohled na mou kolekci má podnítit otázku proč? Důvod však nikdy nezjistí, stejně tak, jako já se nikdy nedozvím význam mého snu. 3D vizualizace je počítačové programování založené na zadávání určitých algoritmů. Ve vizuálních animacích můžeme vidět propojení zdánlivě nespojitelných materiálů, které jsou až na hraně kýče a nevkusu. Proto jsem pro vytvoření mé kolekce zvolila protichůdné materiály s různými povrchovými úpravami a vlastnostmi, které jsem následně kombinovala dohromady. Na základě mých inspiračních zdrojů jsem se snažila vytvořit formu oděvu na krejčovské panně tak, aby výsledná silueta evokovala 3D vizualizace, včetně možnosti protažení ruky různými otvory v oděvu a dosáhnutí tak určitých defektů. Důležitým materiálem pro mou tvorbu se stala Lycra (plavkovina), díky níž je možné oděvy deformovat, prodlužovat a vytvářet tak nesmyslné deformace, které jsou pro tuto práci klíčové. Výsledná podoba spočívá v kolekci tří oděvních modelů, u nichž dochází ke gradaci hmoty, deformace a spojení materiálů a tvarů. Jako jeden z výstupů je video záznam, na kterém je natočena má výsledná kolekce, která je inspirována virtuálními prvky je následně převedena z 3D opět nazpět do 2D.
Abstrakt v dalším jazyce: The Bachelor thesis is based on the fashion trends for the year 2019. I was mainly inspired by the colours for this season. They are full of bright shades, major contrasts, significant stripes. The cut shapes follow up to the 80s of the 20th century. I am equally inspired by dreams which have remained an unexplicable mystery to us and since the begginings of the human existence we have been trying to find hidden meanings and connections in them. Nobody has entirely understood them for the moment though. The goal of my Bachelor thesis is to get out of the functional clothing made for commercial sale and instead create clothing objects and 3D animations causing mixed feelings in the audience just like my dreams have. Looking at my collection should cause asking the question "why"? The reason not to be ever revealed though. Just like the meaning of my dreams is to be hidden to me forever. 3D visualization is a computer programming based on certain algorithms. In the visual animations, you can see the combination of materials at the edge of kitsch and tastelessness which may a priori seem impossible to combine. In this connection, I have chosen for my collection to combine conflicting materials having various surface finishes and charactristics. Based on my inspiration resources, I wanted to create a form of clothing on the mannequin so that the resulting silhouette evoques the 3D visualization including the possibility of stretching the hand through various holes in the clothing and so achieve various defects (effects??). An important resource for me is the swim suit material which enables deformations and prolongations of the clothing and so creating absurd deformations which are key for this work. The result consists of three clothing models gradating the mass, the deformation and the combination of materials and shapes. One of the outputs is a video-recording of my collection inspired by virtual elements which is then transformed back from 3D to 2D.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KDE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
lovasova_BP_elektronicky.pdfPlný text práce30,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lovasova_v.pdfPosudek vedoucího práce665,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lovasova_o.pdfPosudek oponenta práce671,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Lovasova.pdfPrůběh obhajoby práce318,59 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39402

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.