Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorJakubíková, Dagmar
dc.contributor.authorMoucha, Jan
dc.date.accessioned2020-09-07T10:00:14Z-
dc.date.available2020-09-07T10:00:14Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationJAKUBÍKOVÁ, D., MOUCHA, J. Atraktivita kulturně historických památek v Chebském příhraničí. In Aktuální problém cestovního ruchu Overtourism - riziko pro destinace. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2020. s. 51-61. ISBN 978-80-88064-46-6.en
dc.identifier.isbn978-80-88064-46-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/39614
dc.description.abstractÚzemí chebského příhraničí prošlo ve své historii mnoha proměnami. Měnila se struktura obyvatelstva i charakter území. Po druhé světové válce nenávratně zaniklo mnoho obcí a spolu s nimi i mnoho kulturně historických památek. Ty, které přežily, byly rekonstruovány, dnes převážně slouží k rekreačním účelům a některé z nich jsou komerčně využívány. Cílem příspěvku bylo zmapování komerčního využití kulturně historických památek na Chebsku, zejména hrázděných statků, hradů a zámků domácími a zahraničními návštěvníky, účastníky venkovského cestovního ruchu. Naplnění cíle bylo dosaženo na základě shromáždění a analýzy sekundárních dat, dotazníkového šetření, osobních rozhovorů a pozorování.Počet komerčně využívaných památek, ve vztahu k jejich celkovému počtu je nízký. Komerčně je využíváno v Chebském příhraničí 12 hrázděných statků a 3 hrady. Početnějšími návštěvníky těchto zařízení jsou Němci, 60% v případě hradů,77% hrázděných statků,i když počet Čechů se postupně zvyšuje. Některé další„chebské hrázděnky“, zámky a hrady jsou dlouhodobě soukromými majiteli rekonstruovány a v budoucnu se očekává jejich komerční využití.cs
dc.format11 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoká škola polytechnická Jihlavacs
dc.relation.ispartofseriesAktuální problém cestovního ruchu Overtourism - riziko pro destinacecs
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© Vysoká škola polytechnická Jihlavacs
dc.subjectHrady a zámkycs
dc.subjectChebské statkycs
dc.subjectChebskocs
dc.subjectKulturně-historické památkycs
dc.subjectVenkovský cestovní ruchcs
dc.titleAtraktivita kulturně historických památek v Chebském příhraničícs
dc.title.alternativeAttractiveness of Cultrual and Historical Monuments in the Cheb Border Areaen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe territory of the Cheb border region has undergone many changes in its history. The population structure as well as the character of the area have changed. After the Second World War, many villages and numerous cultural and historical monuments were completely destroyed. Those that have survived have been reconstructed, and today they are mostly used for recreational purposes, some of them being used for commercial purposes too. The aim of the paper is to map the commercial use of cultural and historical monuments in the Cheb region, especially half-timbered houses, castles and chateaux by domestic and foreign visitors, rural tourism participants. The aim has been achieved by collecting and analyzing secondary data, questionnaire surveys, personal interviews and observation. The number of commercially used monuments in relation to their total number is low. In the Cheb border region, 12 half-timbered houses and 3 castles are used for commercial purposes. Majority of their visitors are mainly Germans, 60% in the case of castles, 77% of half-timbered houses. However, the number of Czechs is gradually increasing. Some other “Cheb’s half-timbered houses”, chateaux and castles are being slowly rebuilt by private owners and are expected to be commercially used in the future.en
dc.subject.translatedCastles and Chateauxen
dc.subject.translatedChebś half-timbered housesen
dc.subject.translatedCultural and historical monumentsen
dc.subject.translatedRural tourismen
dc.subject.translatedCheb border regionen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43929556
dc.project.IDSGS-2019-004/Využití nástrojů marketingového mixu v podnicích služebcs
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KMO)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Conference Proceedings 2020.pdf12,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii
jakubikova_moucha.pdf321,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39614

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD