Title: Internacionalizace podniku na jednotném trhu EU
Other Titles: The Internationalization of the company on EU single market
Authors: Svetlichnaya, Darya
Advisor: Pavlák Miroslav, Ing. Ph.D.
Referee: Skálová Petra, Ing. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40024
Keywords: internacionalizace;vstup na zahraniční trh;greenfield investice;pest;porterův model pěti sil;swot;německo.
Keywords in different language: internationalization;foreign market entry;greenfield investment;pest;porter's five forces;swot;germany.
Abstract: Předmětem předložené bakalářské práce je analýza vnějšího a vnitřního prostředí vybrané společnosti s cílem navržení modelu internacionalizace na německý trh. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Obsahem teoretické části je pojem a proces internacionalizace, formy vstupu podniku na zahraniční trh, modely internacionalizace a popis strategické analýzy. Praktická část je zaměřena na provedení dílčích analýz společnosti a vyhodnocení její současného stavu. Na základě provedeného šetření je navržen model vstupu společnosti na zahraniční trh, který je představen geografickou lokalizací expanze, výběrem metody vstupu na zahraniční trh a doporučením o správném načasování internacionalizačních aktivit. V závěru práce jsou uvedená doporučení a opatření pro posílení konkurenceschopnosti společnosti před vstupem na zahraniční trh.
Abstract in different language: The goal of the submitted thesis is to make external and internal analysis of the company and propose the model of internationalization into the German market. This thesis is divided into theoretical and practical part. The subject of theoretical part is the definition and the process of internationalization, the foreign market entry methods, the models of internationalization and the strategic analysis of the company. The practical part is focused on the implementation of the analyses on the company and its evaluation of current state. On the research basis is proposed the model of internationalization, which is consisted of the part of geographic location, then a choice of foreign market entry method and the suggestion of the right time pointing for international activities of the company. The thesis conclusion contains recommendations and measures to strength the company competitiveness before the start of the internationalization process.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Svetlichnaya.pdfPlný text práce1,07 MBAdobe PDFView/Open
Svetlichnaya_Darya_v.pdf Pavlak vedouci.pdfPosudek vedoucího práce225,65 kBAdobe PDFView/Open
Svetlichnaya_Darya_o.pdfPosudek oponenta práce149,52 kBAdobe PDFView/Open
Svetlichnaya - prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce76,59 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40024

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.