Název: Role sociálních médií v politickém marketingu se zaměřením na vybrané kandidáty v prezidentských volbách
Další názvy: The role of social media in political marketing with focus on selected candidates in presidential election
Autoři: Hubáčková, Simona
Vedoucí práce/školitel: Zelenka Lenka, Ing.
Oponent: Mičík Michal, Ing. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40129
Klíčová slova: politický marketing;volební kampaň;online komunikace;sociální média;sociální sítě;prezidentské volby v české republice 2018
Klíčová slova v dalším jazyce: political marketing;election campaign;online communication;social media;social networks;presidential elections in the czech republic in 2018
Abstrakt: Předložená práce je zaměřena na návrh doporučení pro budoucí prezidentské kandidáty v prostředí sociálních médií z důvodu jejich masového rozšíření mezi mladší část populace. Nejprve byla v práci zpracována teoretická východiska politického marketingu a sociálních médií. Následně byla provedena detailní analýza předvolebních aktivit prezidentských kandidátů Miloše Zemana, Jiřího Drahoše a Pavla Fischera na Facebooku, Twitteru a Youtube. Provedený výzkum umožnil jejich následnou komparaci. Provedeným dotazníkovým výzkumem byly zjištěny postoje a názory mladých voličů na komunikaci prezidentských kandidátů z roku 2018 na sociálních sítích. Další část dotazníkového šetření ukázala očekávání mladých lidí od prezidentských kandidátů v prostředí sociálních médií a které druhy příspěvků jsou pro ně důležité a které nikoli. Druhá část dotazníkového šetření byla stěžejní pro vyhodnocení doporučení, stejně tak, jako provedená analýza minulých kandidátů.
Abstrakt v dalším jazyce: The present thesis is focused on drafting recommendations that are designed for future presidential candidates on how to communicate through social media. These recommendations are made because of mass popularity of social media platforms among younger generations. The work consists of theoretical introduction to the issue of political marketing and social media, followed by detailed analysis of pre-election activities of presidential candidates Miloš Zeman, Jiří Drahoš and Pavel Fischer on Facebook, Twitter and Youtube. The gathered data made possible to compare their activities on social media platforms. The conducted survey investigated attitudes and opinions of young voters on social media communication of candidates in the presidential elections in 2018. Next part of the survey showed expectations of young people on social media communication of presidential candidates as well as which types of posts are relevant, and which are not. The second part of the survey and the analysis of former presidential candidates on social media were crucial for the evaluation of the recommendations.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Hubackova_K17B0215P.pdfPlný text práce2,17 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hubackova_Simona_o.pdfPosudek oponenta práce230,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hubackova_Simona_v.pdfPosudek vedoucího práce227,65 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hubackova_p.pdfPrůběh obhajoby práce35,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40129

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.