Název: Mapování divadelních aktivit v okruhu Horšovského Týna
Další názvy: Mapping of theatrical activities in the circuit of Horšovský Týn
Autoři: Sazamová, Pavla
Vedoucí práce/školitel: Černík Roman, Mgr. et MgA.
Oponent: Gažáková Eva, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40747
Klíčová slova: divadlo pro děti;divadelní aktivity;horšovský týn;dramatická výchova;divadelní aktivity v mateřské škole;kulturní možnosti;mateřská škola
Klíčová slova v dalším jazyce: theater for children;theater activities;horšovský týn;drama education;theater activities in kindergarten;cultural possibilities;kindergarten
Abstrakt: V této bakalářské práci se věnuji mapování divadelních aktivit v okolí Horšovského Týna. V teoretické části se věnuji pojmu divadlo a vymezuji jeho význam a smysl pro děti. Také zmiňuji druhy a formy divadel pro děti a krátkou historii divadla v českém školství. Zabývám se také dramatickou výchovou a jejím smyslem a významem v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem. V praktické části mapuji kulturní a převážně divadelní možnosti čtyř daných měst. Dále je zařazen dotazník, který je určený pro učitelky v mateřských školách a zaměřuje se na otázky ohledně zajišťování kulturních aktivit v mateřské škole, vztahu učitelek k divadlu a dramatické výchově. Následuje vyhodnocení pomocí charakteristiky čtyř měst a dotazníku, kde vyhodnocuji, zda mateřské školy využívají kulturní možnosti svého města nebo nejbližšího okolí a kde se dozvídáme, jaký mají v mateřských školách vztah k divadlu a dramatické výchově. Na konec jsem zařadila rozhovor s vybraným spolkem, který poukazuje na to, jak vidí zajišťování kulturních aktivit veřejnosti daný spolek.
Abstrakt v dalším jazyce: In this bachelor's thesis I deal with the mapping of theater activities in the vicinity of Horšovský Týn. The theoretical part concern theater and define its meaning and purpose for children. I also mention the types and forms of theater for children and a brief history of theater in Czech education. I deal with drama education and its meaning in accordance with the Framework Educational Program. In the practical part I map the cultural and largely theatrical possibilities of the four given cities. Another is a questionnaire, which is suitable for kindergarten teachers and focuses on issues related to the provision of cultural activities in kindergartens, the relationship of teachers to theater and drama education. Follows I evaluation with data on cities and a questionnaire, where I evaluate whether kindergartens use the cultural possibilities of their city or the immediate vicinity and where we learn what is their relationship whit to theater and drama education in kindergartens. At the end, I provide an interview with a selected association to point out in how they the provision of cultural activities to the public.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Pavla Sazamova - Mapovani divadelnich aktivit v okruhu Horsovskeho Tyna.pdfPlný text práce2,6 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sazamova VP.pdfPosudek vedoucího práce175,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sazamova OP.pdfPosudek oponenta práce249,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sazamova O.pdfPrůběh obhajoby práce37,19 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/40747

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.