Název: | Motivace výtvarných činností předškoláků |
Další názvy: | Motivation of art activities of preschoolers children |
Autoři: | Skálová, Magdalena |
Vedoucí práce/školitel: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Oponent: | Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41700 |
Klíčová slova: | motivační části;výtvarná hra a experiment;motivační pohádka;kontakt s uměleckým dílem;zážitkové aktivity - artefiletika;kreativita;výtvarný námět;kvalitativní výzkum;otevřené kódování;reflektivní dialog;zlepšení praxe. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | motivational part;art game and experiment;motivational fairy tale;contact with a work of art;experiential activities - artefiletics;creativity;artistic theme;qualitative research;open coding;reflective dialogue;improvement of practice. |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce je kvalitativní výzkumnou sondou do pedagogické praxe. Zabývá se vhodnou motivací výtvarných činností předškolních dětí. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou na základě studia odborných zdrojů shrnuty možnosti motivace výtvarných činností v mateřské škole. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum s prvky akčního výzkumu, kde je pomocí otevřeného kódování zanalyzována výuka výtvarné výchovy. Cílem sondy je na základě analýzy vlastní realizované výuky rozpoznat a popsat různé způsoby motivace výtvarných činností a s oporou o tato zjištění formulovat doporučení pro učitele a studenty učitelství MŠ. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis is a a qualitative research probe into pedagogical practice. It deals with the appropriate motivation of art activities of preschool children. This work is theoretical and practical. In the theoretical parts, based on the study of professional resources, the possibilities of motivating art activities in kindergarten are limited. The practical part demonstrates qualitative research with elements of action research, where the teaching of art education is analyzed using open coding. The aim of the probe is to identify and describe various ways of motivating art activities based on the analysis of their own teaching and to formulate recommendations for teachers and students of kindergarten teaching based on these findings. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Skalova_Magdalena_BP_Motivace_vytvarnych_cinnosti_predskolaku.pdf | Plný text práce | 4,71 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Skalova_posudek_V_Plihalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,17 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Skalova_posudek_O_Slavik.pdf | Posudek oponenta práce | 1,2 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
scan_prubeh obhajoby_Skalova Magdalena.pdf | Průběh obhajoby práce | 243,17 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/41700
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.