Název: Negativní emocionální apely v reklamě: vizuální pozornost a vnímání
Autoři: Petrová, Tereza
Novák, Michal
Bažantová, Simona
Gunina, Daria
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2020, roč. 10, č. 2, s. 24-35.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/42378
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: reklamy;inzerce;strach odvolání;eye-tracking;odvolání viny
Klíčová slova v dalším jazyce: advertisement;commercials;fear appeal;guilty appeal;eye-tracking
Abstrakt v dalším jazyce: The main goal of this research is to analyse how Millennials perceive negative emotional appeals in audio-visual commercials. It is an important topic since these appeals can have a very significant effect on consumers and should not be used carelessly. The results bring interesting information useful for everyone who would consider using negative emotional appeals. The results show that men are more able to accept the depiction of an unpleasant situation within the commercial. Furthermore, it shows that if the threat displayed in the ad is considered probable, there is a greater chance that it will affect the viewer. The results bring new knowledge about the perception of ads with negative appeals and can be beneficial for companies that are considering their use. It also brings knowledge about the perception of advertising millennials, which can be beneficial for companies that target this consumer segment.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 2 (2020)
Číslo 2 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
4_Petrova_Novak_Bazantova_Gunina.pdfPlný text437,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/42378

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.