Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorMoc, Pavel
dc.contributor.editorHONZÍKOVÁ, Jarmila
dc.contributor.editorSIMBARTL, Petr
dc.date.accessioned2021-06-01T11:14:21Z
dc.date.available2021-06-01T11:14:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationHONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 25.5. 2021 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 42.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0858-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/43592
dc.format1 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectstrojecs
dc.subjecttechnikacs
dc.subjectalgoritmizacecs
dc.subject3D tiskárnacs
dc.subjectCNC soustruhcs
dc.subjectCNC frézkacs
dc.subjectPLC průmyslcs
dc.subjectservopohonycs
dc.subjectelektropneumatikacs
dc.subjecttechnické vzdělávánícs
dc.subjectzákladní školacs
dc.titleIndustrial PLC in technical education as motivational toolen
dc.title.alternativePrůmyslové PLC ve výuce technické výchovy jako aktivizační prostředekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedProgramming issues at elementary schools have already been discussed. The question was answered and programming has been integrated in lessons in various forms today. However, the progress of technologies goes on and the society needs new technical specialists to avoid deceleration of the scientific and technical development at the edge of an industrial revolution 4.0. In primary education, it is possible to see mainly the use of 3D printing, but also other machines, such as laser engraving machines etc. Nevertheless, it is not an ideal device to attract the young generation and make them interested in technical fields in secondary and tertiary education. The aim of the article is to give an idea of the industrial solution of machine control using PLC and electro-pneumatic systems as motivators in Technical education. Their implementation into the lesson shall have a stimulating character, which may better motivate the pupils and lead to an increase in their interest in technology. The created tasks will be then practically applied in lessons of Technical education at elementary schools.en
dc.subject.translatedmachinesen
dc.subject.translatedtechnicsen
dc.subject.translatedalgorithmizationen
dc.subject.translated3D printeren
dc.subject.translatedCNC Mills in the classroomen
dc.subject.translatedCNC cutter in the classroomen
dc.subject.translatedPLC industryen
dc.subject.translatedservo driveen
dc.subject.translatedelectropneumaticsen
dc.subject.translatedtechnical educationen
dc.subject.translatedprimary schoolen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2021
Olympiáda techniky Plzeň 2021

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
tiraz atd.pdfPlný text757,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ot2021-abstracts-43.pdfPlný text289,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43592

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.