Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorHofman, Jiří
dc.contributor.authorČermák, Roman
dc.date.accessioned2022-04-04T10:00:10Z-
dc.date.available2022-04-04T10:00:10Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationHOFMAN, J. ČERMÁK, R. ComplexTrans—Global Rail-Road Transportation System Economical and Clustered Individual and Individualised Public Transport also Prevents the Spread of Covid 19. Journal of Civil Engineering and Architecture, 2021, roč. 15, č. 5, s. 255-276. ISSN: 1934-7359cs
dc.identifier.issn1934-7359-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/47307
dc.description.abstractPozemní doprava již nemůže uspokojit požadavky na ní kladené. Evropská doprava může být popsána těmito slovy: přecpané dálnice a města, nebezpečné emise, všudypřítomné dopravní nehody, zpoždění, Hledá se řešení pro převedení velké části osobní a zejména nákladní dopravy na (vysokorychlostní) železnici a úsilí směřuje k elektromobility, sdílení automobilů, 5G-konektivitě, autonomní jízdě, MaaS-koordinaci dopravy nebo Hyperloopu -typová řešení. Všechna tato řešení však mají další problémy a omezení. Řešení se nehledají tam, kde skutečně existují - ve vzájemném přizpůsobování silničních a železničních vozidel a jejich hluboké spolupráci. Projekt ComplexTrans ukazuje, že pouhé přizpůsobení rozměrů a funkcí silničních a kolejových vozidel může eliminovat (nebo alespoň podstatně snížit) všechny problémy stávající pozemní dopravy. Hlavními rysy systému ComplexTrans jsou dostatečná parkovací místa, snížená hustota provozu uvnitř i vně města, elektromobily s neomezeným dojezdem a levnější než standardní vozy, levnější a cenově dostupné dobíjení baterií, autonomní jízda, samofinancování železniční dopravy doprava, přeprava meziměstské nákladní dopravy na železnici, výměna části kontinentální letecké dopravy a mnoho dalších. Ekonomická a klastrově individuální a individualizovaná veřejná doprava v systému ComplexTrans také přináší významnou redukci přenosu COVID-19 and dalších nakažlivých chorob při přepravě.cs
dc.format22 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherDavid Publishing Companyen
dc.relation.ispartofseriesJournal of Civil Engineering and Architectureen
dc.rights© David Publishing Company and individual contributorsen
dc.subjectpozemní dopravacs
dc.subjectintermodální silniční a železniční dopravacs
dc.subjectMaaScs
dc.subjectprevence šíření covidcs
dc.subjecte-mobilitacs
dc.subjectredukce hustoty dopravycs
dc.subjectredukce emisí CO2cs
dc.subjectV2Gcs
dc.titleComplexTrans—Global Rail-Road Transportation System Economical and Clustered Individual and Individualised Public Transport also Prevents the Spread of Covid 19en
dc.title.alternativeComplexTrans - globální pozemní dopravní systém, ekonomická, klastrově individuální a individualizovaná veřejná dopravacs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedLand transport can no longer meet the requirements. European transport can be described by these words −crowded motorways and cities, dangerous emissions, ubiquitous traffic accidents, delays, expensive railways. Solutions are being sought to transfer a large part of passengers and especially freight transport to (high-speed) rail, and efforts are moving towards electromobility, car-sharing, 5G-connectivity, autonomous driving, MaaS (Mobility as a Service)-coordinated transport or hyperloop-type solutions. However, all these solutions have additional challenges and limitations. Solutions are not being searched where they really exist—in the mutual adaptation of road and rail vehicles and their deep cooperation. The ComplexTrans project shows that simply adapting the dimensions and functions of road and rail vehicles can eliminate (or at least significantly reduce) all the problems of existing land transport. The main features of the ComplexTrans system are sufficient parking spaces, reduction of urban and non-urban congestion, electric vehicles with unlimited range and cheaper than standard cars, cheaper and more accessible battery charging, “autonomous ride”, solving the overlap between passenger and freight rail transport and making it self-financing, transferring intercity freight transport to rail, replacing part of continental air transport and many others. The cost-effective and clustered individual transport and individualised public transport of the ComplexTrans system also bring very significant reductions in the risk of transmission of covid-19 and other contagious diseases during transport.en
dc.subject.translatedland transporten
dc.subject.translatedintermodal mixed road and rail transporten
dc.subject.translatedMaaSen
dc.subject.translatedcovid preventionen
dc.subject.translatede-mobilityen
dc.subject.translatedtraffic density reductionen
dc.subject.translatedCO2 emissions reductionen
dc.subject.translatedV2Gen
dc.identifier.doi10.17265/1934-7359/2021.05.003-
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43933753
dc.project.IDSGS-2019-001/Komplexní podpora konstruování technických zařízení IV.cs
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KKS)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
60c953db36656.pdf3,2 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47307

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD