Title: | Role fyzikálního experimentu ve výuce fyziky |
Other Titles: | Role of physics experiment in teaching |
Authors: | Machalická, Jana |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9: Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky, Kašperské hory 2019, s. 114-117. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/47587 |
ISBN: | 978-80-261-1092-7 |
Keywords: | experiment;fyzika;výuka;výzkum |
Keywords in different language: | experiment;physics;teaching;research |
Abstract: | Experiment je velmi důležitou součástí vědy a existuje mnoho způsobů, jak ho zařadit do výuky přírodních věd. Příspěvek popisuje první část výzkumu role experimentu ve výuce fyziky na českých školách. K tomuto účelu bylo provedeno několik rozhovorů se zkušenými učiteli fyziky o jejich zkušenostech a názorech na hlavní aspekty fyzikálního experimentu. |
Abstract in different language: | The experiment is a very important part of science. There are many ways to use the experiment in teaching from demonstrations to practical work. This contribution describes the research of role of physics experiment in Czech education. For the research has been prepared an interview with experienced physics teachers about the main aspect of experimentation and their experiences with the inclusion of experiments in the teaching of physics. |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tiraz.pdf | Plný text | 475,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy9_sbornik-114-117.pdf | Plný text | 418,44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/47587
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.