Název: The use of innovative technology in special education: occupational therapy intervention and daily life
Další názvy: Η ΧΡΉΣΗ ΤΩΝ ΝΈΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΏΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΉ ΑΓΩΓΉ: ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΉ ΠΑΡΈΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΌΤΗΤΑ
Autoři: Glykeria, Filippou
Anastasia, Sotiriou
Eleni, Armakola
Citace zdrojového dokumentu: HONZÍKOVÁ, Jarmila a Jan KROTKÝ, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2022: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 24. 5. 2022 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2022, s. 19-20.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2022/05/ot2022-abstracts.pdf
http://hdl.handle.net/11025/47731
ISBN: 978-80-261-1091-0
Klíčová slova: nové technologie;inovativní technologie;pracovní terapie;každodenní život;ergoterapeutická intervence;ergoterapie
Klíčová slova v dalším jazyce: new technologies;innovative technologies;occupational therapy;daily life
Abstrakt v dalším jazyce: Nowadays new technologies are increasingly used in the treatment of patients and people experiencing difficulties. Τhe plethora of research based upon the use of new technologies with reference to special disorders. The aim of the conducted research is to proceed into an in-depth examination regarding the use of innovative technologies-technological tools in occupational therapy intervention, as well as with the frequency of their use in special education. At the same time our study examines in which disorder types occupational therapists prefer to use new technologies so as to achieve the required learning result during the intervention. In order to conduct this pilot study, we collected data from 27 occupational therapist participants. A short questionnaire was constructed. The data showed that occupational therapists make use of new technologies, more in children than in adults. Moreover, the majority of occupational therapists use new technologies as a reward for patients, while avoiding their use during the starting point of the therapy session, to introduce new goals and/ or proceed into a generalization of them.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2022
Olympiáda techniky Plzeň 2022

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
uvod_tiraz.pdfPlný text346,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ot2022-abstracts-20-21.pdfPlný text175,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47731

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.