Title: Podnikatelský plán pro zavedení nového produktu na trh
Other Titles: Business plan for launching a new product on the market
Authors: Polák, Filip
Advisor: Machová Kristýna, Ing.
Referee: Taušl Procházková Petra, Doc. Ing. Ph.D.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47894
Keywords: podnikání;podnik;podnikatel;formy podnikání;podnikatelský plán;zakladatelský projekt
Keywords in different language: business;enterprise;entrepreneur;forms of business;business plan;founding project
Abstract: Tato předkládaná bakalářské práce slouží k transformovaní podnikatelského nápadu do realizovatelného podnikatelského plánu, díky kterému lze identifikovat a vyhodnotit jeho potenciál, časovou a finanční náročnost a nástroje nutné pro realizaci. Teoretická část práce je výkladem teoretických pojmů a jejich definic, konkrétně pojmů jako je podnikání, podnikatel, živnost, typy forem podnikání, podnikatelská příležitost a podnikatelský plán. Praktická část popisuje proces, jenž zajistí úpravu podnikatelského nápadu, tak aby odpovídal požadavkům na trhu. Toho je zajištěno šablonou Lean Canvasu. Dále je podnikatelský nápad rozvíjen ve struktuře podnikatelského plánu, v jehož rámci jsou popsány následující náležitosti: Titulní list, účel dokumentu, shrnutí, popis podnikatelské příležitosti, cíle firmy a vlastníků, potenciální trhy, analýza konkurenčního prostředí, marketingová a obchodní strategie, realizační plán, finanční plán a hlavní předpoklady úspěšnosti projektu s jeho riziky.
Abstract in different language: The main purpose of this bachelor's thesis serves to transform business idea into a realistic business plan, thanks to it can be evaluated the potential, time and finance requirements and tools necessary for its implementation. The theoretical part of the thesis is an explanation of theoretical concepts and their definitions, specifically concepts such as entrepreneurship, entrepreneur, types of business forms, business opportunity and business plan. The practical part describes the process that will ensure the adaptation of the business idea to meet the market requirements. This is provided by the Lean Canvas template. Next, the business idea is developed in the structure of a business plan, which describes the following: cover sheet, purpose of the document, executive, summary, description of the business opportunity, objectives of the company and owners, potential markets, competitive analysis, marketing and business strategy, implementation plan, financial plan and key assumptions of the project with its risks.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Filip Pola_k_FEK_2022.pdfPlný text práce2,97 MBAdobe PDFView/Open
polak_filip_o.pdfPosudek oponenta práce163,97 kBAdobe PDFView/Open
Polak_Filip_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce179,68 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce31,43 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47894

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.