Title: Podnik a jeho okolní vlivy
Other Titles: The company and its surrounding influences
Authors: Čepelák, Jakub
Advisor: Skřivan Lukáš, Ing.
Referee: Zemanová Veronika, Ing.
Issue Date: 2022
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/47911
Keywords: podnik;okolí podniku;vnější okolí;vnitřní okolí;makrookolí;mezookolí;mikrookolí;pest analyza;porterův model pěti sil;finanční analyza;marketingovy mix;swot analyza
Keywords in different language: company;company's enviroment;external environment;internal environment;macroenvironment;mesoenvironment;microenvironment;pest analysis;porter's five forces model;financial analysis;marketing mix;swot analysis
Abstract: Tématem této bakalářské práce je podnik a jeho okolní vlivy. Cílem této práce je analyzovat okolí podniku a podnik samotny. Společnosti Ekomaziva s.r.o. jsou navrhnuta opatření na základě vysledků analyz, která povedou ke zlepšení její konkurenceschopnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první časti jsou vymezeny základní pojmy související s tématem této práce. V druhé časti je představen podnik a jeho specifika, ktery je následně podroben analyze makrookolí, mezookolí a jeho mikrookolí. K rozboru okolí byly využity analytické nástroje jako je PEST analyza, Porterův model pěti sil, finanční analyza a marketingovy mix. Na základě vystupů těchto analyz jsou finálně vyhodnoceny ve SWOT analyze, načež je definována strategie a navrhnuty opatření vedoucí k posílení konkurenceschopnosti podniku.
Abstract in different language: The topic of this bachelor thesis is the company and its surrounding influences. The goal of this thesis is to analyse the environment of the company and the company itself. Measures are proposed to the company Ekomaziva Ltd. based on the results of the analysis that will lead to the improvement of its competitiveness. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The first part defines the basic concepts related to the topic of this thesis. In the second part, the company and its specifics are introduced, which is then subjected to an analysis of the macroenvironment, the mesoenvironment and its microenvironment. Analytical tools such as PEST analysis, Porter's five forces model, financial analysis and marketing mix were used to analyse the environment. Based on the outputs of these analyses, they are finally evaluated in a SWOT analysis, whereupon a strategy is defined, and measures are proposed to strengthen the competitiveness of the company.
Rights: Plný text práce není přístupný. Text bude přístupný od 25.04.2025.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_K19B0064P_JAKUB_CEPELAK_ZCU_FEK_PDFA.pdfPlný text práce1,78 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Cepelak Jakub_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce220,87 kBAdobe PDFView/Open
Cepelak Jakub_oponent.pdfPosudek oponenta práce126,72 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce32,34 kBAdobe PDFView/Open
Jakl.pdfOdůvodnění nezveřejnění VŠKP40,44 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47911

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.