Název: První kroky učitele po vstupu do praxe ve Středočeském kraji
Další názvy: Primary teacher's first progression in early work experience in Central Bohemian Region
Autoři: Fedorková, Denisa
Vedoucí práce/školitel: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Oponent: Koželuhová Eva, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/48292
Klíčová slova: začínající učitel;první kroky začínajících učitelů;vstup do profese;reflektivní deník začínajícího učitele;problémy začínajících učitelů;uvádějící učitel;pomoc výchovného poradce začínajícímu učiteli;pomoc školního metodika prevence začínajícímu učiteli;autorita a kázeň;klima třídy;komunikace s žáky;komunikace s rodiči;sebehodnocení začínajícího učitele;netradiční role začínajícího učitele
Klíčová slova v dalším jazyce: beginning teacher;first steps of beginning teachers;entry into the profession;reflective diary of beginning teacher;problems of beginning teachers;introductory teacher;help of educational counselor to beginning teacher;help of school methodology of prevention for beginning teacher;authority and discipline;classroom climate;communication with pupils;communication with parents;self - evaluation of a beginning teacher;non - traditional role of a beginning teacher
Abstrakt: Diplomová práce na téma "První kroky učitele po vstupu ve Středočeském kraji" měla zjistit, s čím se začínající učitelé při vstupu do praxe potýkají nejčastěji, a jak s tím pracují. Zabývá se problematikou problémů začínajících učitelů. Důležitým okruhem pro tuto práci je kázeň, udržení dobrého klimatu třídy a komunikace s žáky i s rodiči. Teoretická část se zabývá začínajícím učitelem, jeho prvními kroky a problémy a netradičními rolemi, se kterými se může setkat. Diplomová práce popisuje některé první kroky, které učitele potkají, mezi které patří kázeň, komunikace s žáky, komunikace s rodiči, plánování výuky, hodnocení žáků a individuální přístup, sebehodnocení, organizační záležitosti. Teoretická část je hlavním východiskem pro praktickou část a výzkum. Oblasti v teoretické části jsou hlavními body praktické části. Výzkum, který se opírá o teoretické znalosti, se zabývá třemi metodami (analýza reflektivních deníků, rozhovory, pozorování), které objasňují daný cíl a problematiku. Metody byly požity tak, aby na sebe smysluplně navazovaly a umožnily tím postupně upřesňovat tvrzení z předchozí metody. Z diplomové práce a jejího výzkumu vyplývá několik prvních kroků, problémů, ale také postupů, jak začínající učitelé mohou s danou situací pracovat a jak na ni mohou reagovat. Zároveň výzkum ukazuje, že každý učitel může mít jiné první kroky, problémy i postupy. Výsledky výzkumu přibližují situace, se kterými se začínající učitelé mohou setkat a mohou začínajícím učitelům tak posloužit jako vstupní informace pro jejich práci, pro jejich vstup do profese.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis on topic "Primary teacher's first progression in early work experience in Central Bohemian Region" was to find out what beginning teachers face most often when entering practice and how they work with it. It deals with the problems of beginning teachers. An important area for this work is discipline, maintaining a good classroom climate and communication with students and parents. The theoretical part deals with the beginning teacher his first steps and problems and non-traditional roles he may encounter. The thesis describes some of the first steps that teachers will encounter which include discipline, communication with students, communication with parents, lesson planning, student assessment and individual approach, self-assessment, organizational issues. The theoretical part is the main starting point for the practical part and research. The areas in the theoretical part are the main points of the practical part. The research which is based on theoretical knowledge deals with three methods (analysis of reflective diaries, interviews, observations) which clarify the goal and the issue. The methods were used in such a way that they follow each other meaningfully and thus made it possible to gradually refine the statements from the previous method. The diploma thesis and its research reveal the first few steps problems but also the procedures of how beginning teachers can work with a given situation and how they can react to it. At the same time research shows that every teacher may have different first steps, problems and procedures. The results of the research bring closer the situations that beginning teachers may encounter and can thus serve as beginning information for beginning teachers for their entry into the profession.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Denisa Fedorkova.pdfPlný text práce1,7 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fedorkova VP.pdfPosudek vedoucího práce147,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fedorkova OP.pdfPosudek oponenta práce118,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Fedorkova O.pdfPrůběh obhajoby práce5,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/48292

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.