Název: | Komunikace při výtvarných činnostech v mateřské škole |
Další názvy: | Communicaton during art activities in kindergarten |
Autoři: | Podroužková, Aneta |
Vedoucí práce/školitel: | Plíhalová Monika, Mgr. |
Oponent: | Havlíček Jakub, Mgr. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/48749 |
Klíčová slova: | předškolní věk;výtvarná výchova v mateřské škole;dětský výtvarný projev;komunikace předškoláků;komunikace při výtvarných činnostech;interpretace uměleckého díla |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool age;art education in kindergarten;children's art expression;preschool children's communication;communication during art activities;art work interpretation |
Abstrakt: | Ve své práci se zabývám komunikací předškolních dětí při výtvarných činnostech. V teoretické části popisuji komunikaci předškolních dětí. Dále popisuji vývoj a specifika dětského výtvarného projevu, zadávání výtvarných úkolů. Také se zabývám výtvarným projevem jako prostředkem samotné komunikace a závěrečnou reflexí díla. V praktické části popisuji provedený kvalitativní výzkum komunikace předškoláků v MŠ při výtvarných činnostech. Na základě výzkumné sondy pak navrhuji a realizuji aktivity zlepšující a posilující tuto komunikaci. V závěru hodnotím komunikaci po realizaci navržených aktivit. Cílem výzkumu bylo tedy zhodnotit a následně zlepšit nebo posílit komunikaci a vyjadřování při výtvarných činnostech a skrze výtvarnou tvorbu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In my bachelor thesis, I deal with the communication of preschool children during art activities. In the theoretical part I describe the communication of preschool children. I also describe the development and specifics of children's artistic expression, assignment of artistic tasks. I also deal with artistic expression as a means of communication and with the final reflection of the art activity. In the practical part, I describe the qualitative research of the communication of preschool children in kindergarten during art activities. Based on the research probe, I design and implement activities that improve and strengthen this communication. In conclusion, I evaluate children communication after the implementation of the proposed activities. The aim of the research was to evaluate and subsequently improve or strengthen communication and expression during art activities and through artistic creation. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_KVK_Podrouzkova_final.pdf | Plný text práce | 2,37 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PODROUZKOVA_posudek_vedouci_Plihalova.pdf | Posudek vedoucího práce | 309,81 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PODROUZKOVA_posudek_oponent_Havlicek.pdf | Posudek oponenta práce | 301,76 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Podrouzkova_prubeh obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 394,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/48749
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.