Název: | Nástroj pro tvorbu a interpretaci vývojových diagramů |
Další názvy: | A Tool for Creation and Interpretation of Flowcharts |
Autoři: | Zábran, Marek |
Vedoucí práce/školitel: | Lipka Richard, Ing. Ph.D. |
Oponent: | Mouček Roman, Doc. Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2022 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/49098 |
Klíčová slova: | vývojové diagramy;vizualizace;interprety kódu;počítačové algoritmy;grafické knihovny;grafy;výuka programování;algoritmizace;implementace programu;editor |
Klíčová slova v dalším jazyce: | flowcharts;visualization;code interprets;computer algorithms;graphic libraries;graphs;teaching of programming;algorithmization;program implementation;editor |
Abstrakt: | V rámci výuky algoritmizace se algoritmy tradičně vizualizují pomocí vývojových diagramů. V tomto textu jsou popsány a ohodnoceny vývojové diagramy a podobné metody vizualizace pro právě tento účel, a zvláště pak možnosti jejich praktičtějšího použití v podobě interpretovatelného programovacího jazyka. Pro tyto účely jsou prozkoumány a porovnány již existující nástroje pro tvorbu a interpretaci vývojových diagramů. Tento výzkum je dále použit pro specifikaci vhodných vlastností vlastní verze takového nástroje tak, aby jej bylo možné použít pro výuku na ZČU, případně i jinde. Nástroj byl implementován a testování ukazuje, že je možné jej použít k určenému použití. Nástroj je navíc uzpůsoben tak, aby jej bylo možné dále rozšiřovat. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In the teaching of algorithmization, algorithms are traditionally visualized using flowcharts. This thesis describes and evaluates flowcharts and similar visualisation methods used to teach algorithmization, especially their more practical usage as an interpretable programming language. Already existing tools for creating and interpreting flowcharts are researched and compared. This research is further used to specify suitable properties for a custom version of such a tool, that could be used for education at UWB and potentially elsewhere. The tool is fully implemented, and testing shows that it is capable of the intended functionality. Additional features may also be easily realized due to the implemented structure. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KIV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Text.pdf | Plný text práce | 3,47 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A19N0049Pposudek-op.pdf | Posudek oponenta práce | 430,29 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A19N0049Phodnoceni-ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 790,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A19N0049Pobhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 544,79 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A19N0049P-zadani_DP.pdf | VŠKP - příloha | 80,4 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
A19N0049P_prilohy.zip | VŠKP - příloha | 113,22 MB | ZIP | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/49098
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.