Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorZavřel, Martin
dc.contributor.refereeDamec Vladislav, Ing. Ph.D.
dc.contributor.refereeLettl Jiří, Prof. Ing. CSc.
dc.contributor.refereePraženica Michal, Doc. Ing. PhD.
dc.date.accepted2022-9-30
dc.date.accessioned2022-11-10T14:48:13Z-
dc.date.available2016-10-10
dc.date.available2022-11-10T14:48:13Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-9-1
dc.identifier92023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/50295-
dc.description.abstractTato disertační práce se zabývá technologií bezdrátového přenosu elektrické energie a její vhodnou aplikací v oblasti osobní a hromadné elektro-mobility, tedy v oblastech velkých přenášených výkonů na velkou přenosovou vzdálenost. Práce zachycuje aktuální trendy s přesahem na kabelové nabíjecí stanice a s přímou návaznost k bezdrátovým nabíjecím stanicím elektromobilů. Základním pilířem této práce je teoretický rozbor bezdrátového přenosu elektrické energie a souvisejících poznatků pro jeho aplikaci v bezdrátových nabíjecích stanicích elektromobilů. Druhý pilíř pak tvoří rozbor a volba vhodného výkonového řetězce takovéto nabíjecí stanice s náležitým popisem. Třetí opěrný bod práce tvoří rozbor a návrh vhodné strategie řízení s jeho implementací do mikro-kontroléru Texas Instruments. Čtvrtý bod práce diskutuje naměřená data na prototypech bezdrátové nabíjecí stanice elektromobilů a ztotožňuje je s teoretickými poznatky a předpoklady rovněž uvedenými v této práci. Předkládaná práce uvádí ucelený teoretický základ a technický popis potřebný pro návrh, konstrukci a realizaci bezdrátové nabíjecí stanice pro elektro-mobilitu s optimalizovanými parametry. Rovněž tak práce prezentuje problematiku měření provozních elektromagnetických veličin s ohledem na ověření shody s platnými regulativními předpisy a normami. Hlavním výstupem této disertační práce je experimentální prototyp bezdrátové nabíjecí stanice pro elektro-mobilitu s trvalým výstupním výkonem 65 kW a střední přenosovou vzdáleností o velikosti 20 cm.cs
dc.format148
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectbezdrátový přenos elektrické energiecs
dc.subjectbezdrátová nabíjecí stanice pro elektro-mobilitucs
dc.subjectelektro-mobilitacs
dc.subjectvazební elementycs
dc.subjectsimulační modelcs
dc.subjectřízenícs
dc.subjectvýkonový řetězeccs
dc.subjectnávrhcs
dc.subjectoptimalizacecs
dc.subjectrealizacecs
dc.subjectměření.cs
dc.titleSystém bezdrátového přenosu energie pro elektromobilitucs
dc.typedisertační práce
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnická
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informační technologie
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis dissertation thesis deals with wireless power transfer technology - its appropriate application in passenger and public electro-mobility, thus in areas of high transferred powers and large distances. This thesis capture actual trends with overlap to the cable charging stations and direct connection to the wireless charging stations of electric cars. The basic thesis pillar is theoretical analysis of wireless power transfer and related knowledge for application in passenger and public electric cars. The second pillar is about analysis, selection and description of a suitable power chain with an appropriate description. The third thesis key point is about the wireless charger control approach, like are analysis and design of a suitable control strategy with its implementation in a microcontroller. The discussion about the measuring on laboratory prototype and its appropriate identification with knowledge and assumptions mentioned in this thesis is the subject of the fourth thesis pillar. This dissertation thesis presents comprehensive theoretical basis and technical description needful for optimised design, construction and realization of electro-mobility wireless charging station. Thesis also presents the measuring issue of operating electromagnetics values with regard to the valid regulations and norms conformity validation. The laboratory prototype of 65 kW electro-mobility wireless charger station of 20 cm average transfer distance is the main output of the presented thesis.en
dc.subject.translatedelectric wireless power transferen
dc.subject.translatedelectro-mobility wireless charger stationen
dc.subject.translatedelectro-mobilityen
dc.subject.translatedcoupling elementsen
dc.subject.translatedsimulation modelen
dc.subject.translatedcontrolen
dc.subject.translatedpower chainen
dc.subject.translateddesignen
dc.subject.translatedoptimizationen
dc.subject.translatedrealizationen
dc.subject.translatedmeasurement.en
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KEV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
MZ_DP_v0.4_CZobr.pdfPlný text práce11,7 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zavrel_opon.pdfPosudek oponenta práce2,89 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zavrel_publ.pdfPosudek vedoucího práce1,13 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
zavrel_zapis.pdfPrůběh obhajoby práce512,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/50295

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.