Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorHaller, Ján
dc.date.accessioned2023-01-27T11:33:37Z
dc.date.available2023-01-27T11:33:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 67-73.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/itev/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51140
dc.format7 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosksk
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectCNC technologiecs
dc.subjectprogramovánícs
dc.subjectřídicí systémycs
dc.subjectstřední školycs
dc.subjectduální vzdělávánícs
dc.subjectstrojírenstvícs
dc.titleVzdelávanie pedagógov v oblasti CNC technológiísk
dc.title.alternativeEducation of teachers in the field of CNC technologiesen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe industrial revolution in the 18th century brought a boom in the field of machines and machine equipment construction and had a significant impact on the economy of many countries. It was the source of many innovative methods, production forms, and continues through many generations until today. Currently, not only the corporate (business) sector, but also educational institutions are making progress in the areas of modern technologies, which are constantly in high demand and preferred both in the labor market and in the field of education. Although the theoretical knowledge and practical skills of students are officially acquired through educational institutions, the corporate sector also plays a significant role in this, especially through the Dual Education System (DSV) oriented mainly to secondary schools, currently also increasingly to universities. The author of the paper focuses on education of teachers in the field of CNC technologies in a private secondary vocational technical school located in the Nitra Region of the Slovak Republic.en
dc.subject.translatedCNC technologiesen
dc.subject.translatedprogrammingen
dc.subject.translatedcontrol systemsen
dc.subject.translatedsecondary schoolsen
dc.subject.translateddual educationen
dc.subject.translatedmechanical engineeringen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 2 (2022)
Číslo 2 (2022)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Itev_2_2022-67-73.pdfPlný text437,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51140

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.