Název: Developing technical skills as a source of pupils’ physical and psychological balance
Autoři: Huľová, Zlatica
Citace zdrojového dokumentu: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2022, č. 1, s. 74-83.
Datum vydání: 2022
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://olympiadatechniky.cz/itev/
http://hdl.handle.net/11025/51141
ISSN: 2571-2519
Klíčová slova: technické vzdělávání;žák;učitel;základní vzdělání;kognitivní, socioafektivní a psychomotorická stránka osobnosti;fyzická a psychická rovnováha;prevence rizikového chování
Klíčová slova v dalším jazyce: technical education;pupil;teacher;primary education;cognitive, socioaffective and psychomotor side of personality;physical and psychological balance;prevention of risk behavior
Abstrakt: Technické vzdelávanie, ktorého dôležitou podmienkou kvality je rozvíjanie nielen technických zručností, technickej tvorivosti, technického myslenia, je aj zabezpečenie fyzickej a psychickej rovnováhy osobnosti učiaceho sa. V príspevku, ktorý je výstupom projektu VEGA č. 1/0550/22 sú prezentované výskumné zistenia, ktoré deklarujú, že ak žiak, študent, či učiteľ rozvíja svoje myslenie, zručnosti, tvorivosť a preukáže pozitívny vzťah k obsahom technického vzdelávania vo všetkých oblastiach rozvoja, dochádza k fyzickej a psychickej rovnováhe učiaceho sa a zároveň k prevencii rizikového správania. Skúmanie s použitím balíka výskumných metód (originálny dotazník, rozhovory, pretest, test, posttest a iné), na skúmanej vzorke 86 respondentov preukázalo štatistickú významnosť medzi skúmanými premennými.
Abstrakt v dalším jazyce: Technical education, the important condition of which is the development of technical skills, technical creativity, as well as technical thinking, is also meant to ensure the physical and psychological balance of the learner’s personality. The contribution, which is the output of the project VEGA no. 1/0550/22, includes presented research findings reporting that the state of a pupil, student or a teacher developing their thinking, skills, and creativity, and demonstrating a positive relationship with the content of technical education in all areas of development, creates the environment of a physical and psychological balance of the learner as well as prevents risk behavior. The research uses a set of research methods (original questionnaire, interviews, pre-test, test, post- test, and others) implemented on a sample of 86 examined respondents showing a statistical significance among the examined variables
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 2 (2022)
Číslo 2 (2022)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Itev_2_2022-74-83.pdfPlný text337,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51141

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.