Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Čechová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2023-01-30T11:00:26Z | - |
dc.date.available | 2023-01-30T11:00:26Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | ČECHOVÁ, M. Regionální problematika ve vyučování. Český jazyk a literatura, 2022, roč. 72, č. 4, s. 174-178. ISSN: 0009-0786 | cs |
dc.identifier.issn | 0009-0786 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/51155 | |
dc.description.abstract | Člověk nežije mimo tento svět. Žije v určitém regionu. Právě to by měla výuka na všech stupních škol zohledňovat a neustále budovat vztah studentů k regionům. To lze provést prostřednictvím různých lingvistických disciplín a témat bez ohledu na to, zda ty jsou nebo nejsou obsaženy ve výukových programech: lexikologie, morfologie, fonetika. V případě výuky lexika doporučujeme procvičovat vlastní podstatná jména – jejich pravopis i užití, případně i etymologii; regionální idiomy, dialekty atd. Mezioborové projekty jsou pro tyto účely velmi vhodné. Dostatek příležitostí ke zpracování regionálních témat poskytuje i tvůrčí psaní a rozvoj komunikačních dovedností. | cs |
dc.format | 5 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Fraus | cs |
dc.relation.ispartofseries | Český jazyk a literatura | cs |
dc.rights | Plný text není přístupný. | cs |
dc.rights | © Fraus | cs |
dc.subject | region | cs |
dc.subject | specifika lexikální a frazeologická, morfologická a fonetická | cs |
dc.subject | vyučování | cs |
dc.title | Regionální problematika ve vyučování | cs |
dc.title.alternative | Regional Topics in Teaching | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | closedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | A man does not live outside of this world. He lives in a particular region. This is what teaching at all school levels should take into account and constantly build the relation of students to the regions. It can be done through various linguistic disciplines and topics no matter whether these are contained in teaching programs or not: lexicon, morphology, phonetics. In case of teaching the lexis we recommend practising proper nouns – both their spelling and usage, perhaps also etymology; regional idioms, dialects, etc. Cross-disciplinary projects are very suitable for these purposes. Plenty opportunities to work on regional topics are provided also by creative writing and developing communication skills. | en |
dc.subject.translated | region | en |
dc.subject.translated | specific items of lexicon, idioms, morphology and phonetics | en |
dc.subject.translated | teaching | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43936095 | |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KČJ) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Čechová, ČJL 72.pdf | 5,76 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/51155
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.