Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorRatislavová, Kateřina
dc.contributor.authorMarek, Patrice
dc.contributor.authorJanoušková, Kristina
dc.date.accessioned2023-06-05T10:00:12Z-
dc.date.available2023-06-05T10:00:12Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationRATISLAVOVÁ, K. MAREK, P. JANOUŠKOVÁ, K. Stundents Motivation and Orientation to Midwifery. Clinical Social Work and Health Intervention, 2023, roč. 14, č. 1, s. 37-44. ISSN: 2222-386Xcs
dc.identifier.issn2222-386X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/51924
dc.description.abstractDesign: Průřezová studie provedená v období od září 2016 do září 2019. Prostředí a účastníci: Studie se zúčastnilo celkem 241 studentů bakalářského studia porodní asistence v rámci výběrového souboru na Fakultě zdravotnických studií (v České republice). Metody: Studie byla zaměřena na výzkum v oblasti porodní asistence a porodní asistence: Sběr dat probíhal prostřednictvím dotazníku, který se skládal ze tří částí: motivačních faktorů, nástroje pro orientaci v porodní asistenci a otázek týkajících se zázemí. Výsledky: Výsledky: Nejsilnějším motivem pro studium porodní asistence bylo "být užitečný druhým, starat se o druhé". Motivační faktor absolvované odborné praxe se statisticky významně snížil po druhém roce studia (p < 0,001). Orientace na porodní asistenci se v jednotlivých ročnících statisticky významně nelišila. Studentky nespokojené se studiem (studijními výsledky, obsahem, metodami výuky a odbornou praxí) byly významně méně motivovány ke studiu tohoto oboru (p < 0,001) a měly významně vyšší průměrné skóre na škále orientace na péči (p < 0,001) a na škále orientace na odbornost porodní asistentky (p < 0,001) ve srovnání se spokojenými a středně spokojenými studentkami (čím vyšší hodnoty na škále, tím nižší je orientace na odbornost). Závěry: Doporučujeme pedagogům v porodní asistenci diskutovat o otázkách týkajících se kurikula. Učitelé a mentoři by měli věnovat pozornost individuálním problémům studentů v průběhu akademického roku, a to jak ve výuce, tak během klinických praxí.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherInternational Society of Applied Preventive Medicine i-gapen
dc.relation.ispartofseriesClinical Social Work and Health Interventionen
dc.rights© Creative Commons Attribution 4.0 International licenseen
dc.subjectstudenti porodní asistencecs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectorientacecs
dc.subjectprůřezová studiecs
dc.titleStundents Motivation and Orientation to Midwiferyen
dc.title.alternativeMotivace a orientace studentů na porodní asistencics
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedDesign: A cross-sectional study conducted between September 2016 and September 2019. Settings and participants: A total of 241 undergraduate midwifery students in a convenience sample participated in this study at a Faculty of Health Care Studies (in the Czech Republic). Methods: Data were collected through a questionnaire, which was composed of three parts: motivation factors, a Midwifery Orientation Tool, and background questions. Results: The most powerful motive for the study of midwifery was “to be useful to others, take care of others”. The motivation factor of completed professional practice decreased statistically significantly after the second year of study (p < 0.001). Orientation towards midwifery did not significantly differ statistically over individual years. Female students dissatisfied with their studies (study results, contents, teaching methods, and professional practice) were significantly less motivated to study this field (p < 0.001) and had significantly higher average scores on the caring orientation scale (p < 0.001) and the midwifery expertise scale (p < 0.001) when compared to satisfied and moderately satisfied students (the higher scale values are, the lower is the orientation towards professional expertise). Conclusions: We recommend that educators in midwifery discuss issues relating to the curriculum. Teachers and mentors should pay attention to the individual problems of students during the academic year, both in the classroom and during clinical placements.en
dc.subject.translatedmidwifery studentsen
dc.subject.translatedmotivationen
dc.subject.translatedorientationen
dc.subject.translatedcross-sectional studyen
dc.identifier.doi10.22359/cswhi_14_1_05
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number968845700006
dc.identifier.obd43939482
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (NTIS)
Články / Articles (KMA)
Články / Articles (KOS)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
RATISLAVOVÁ, K., MAREK, P., JANOUŠKOVÁ, K. Stundents Motivatio.pdf643,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/51924

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD