Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorEger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
dc.contributor.authorVoženílková, Lucie
dc.contributor.refereePrantl David, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2023-6-2
dc.date.accessioned2023-06-09T11:31:55Z-
dc.date.available2022-10-24
dc.date.available2023-06-09T11:31:55Z-
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-4-24
dc.identifier92361
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/52333-
dc.description.abstractCílem této práce je komparovat komunikaci vybraných automobilových značek na českých sociálních sítích a formulovat doporučení. Data byla shromážděna za 3 měsíce roku 2022 pro značky Hyundai, Toyota a Kia na sociálních sítích Facebook a Instagram. Využity jsou metody kódování a korespondenční analýzy. Práce provádí komparaci na základě formální stránky příspěvků, dosahů, využívání call to action a hashtagů. Příspěvky také dělí a analyzuje do kategorií dle obsahu a dle teorie užití a uspokojení. Limitací je zde subjektivita kódování, pro porovnání by však měla být metoda dostatečná. Výsledky ukazují, že značky se zaměřují zejména na komunikaci značky a pohonu, nejčastější kategorií dle teorie užití a uspokojení byla informace. Příspěvky značky Hyundai byly více zaměřeny na design a spolehlivost, příspěvky značek Toyota a Kia na Pohon. Nejatraktivnější příspěvky byly často založeny na interakcích v podobě hlasování, odměnách nebo komunikaci sportovních úspěchů. Z pohledu kategorií obsahu byly úspěšné příspěvky zaměřené na design. Časté byly zmínky o alternativních pohonech, které obsahovala téměř třetina příspěvků. Na závěr byly formulovány doporučení na základě charakteristik nejatraktivnějších příspěvků a teorie užití a uspokojení.cs
dc.format115 s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectmarketingcs
dc.subjectsociální médiacs
dc.subjectsociální sítěcs
dc.subjectfacebookcs
dc.subjectinstagramcs
dc.subjectkomunity značekcs
dc.subjectteorie užití a uspokojenícs
dc.subjectkorespondenční analýzacs
dc.subjectkorespondenční mapycs
dc.subjectengagement rate per post.cs
dc.titleKomparace komunikace vybraných značek na sociální sítics
dc.title.alternativeComparison of communication of selected brands on social networken
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomická
dc.thesis.degree-programEkonomika a management
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe aim of this paper is to compare the communication of selected automotive brands on Czech social networks and to formulate recommendations. Data was collected for 3 months of 2022 for Hyundai, Toyota and Kia on Facebook and Instagram. Coding and correspondence analysis methods are used. The paper performs a comparison based on the formality of the posts, reach, use of call to action and hashtags. The posts are also categorized and analyzed according to content and according to the theory of use and gratification. A limitation exists based on the subjectivity of the coding, but the method should be sufficient for comparison. The results show that the selected brands focus primarily on communicating brand and drive, the most common category according to use and gratification theory was information. Hyundai posts were more focused on design and reliability, while Toyota and Kia posts were more focused on drive. The most appealing posts were often based on interactions in the form of voting, rewards, or communication of sporting achievements. In terms of content categories, posts focused on design were successful. Mentions of alternative drives were frequent, comprising nearly a third of the posts. Finally, recommendations were made based on the characteristics of the most attractive posts and the theory of use and gratification.en
dc.subject.translatedmarketingen
dc.subject.translatedsocial mediaen
dc.subject.translatedsocial networksen
dc.subject.translatedfacebooken
dc.subject.translatedinstagramen
dc.subject.translatedbrand communitiesen
dc.subject.translateduses and gratification theoryen
dc.subject.translatedcorrespondence analysisen
dc.subject.translatedcorrespondence mapsen
dc.subject.translatedengagement rate per post.en
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Vozenilkova Lucie.pdfPlný text práce4,36 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vozenilkova_Lucie_v.pdfPosudek vedoucího práce125,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vozenilkova_lucie_o.pdfPosudek oponenta práce185,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/52333

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.